3569
Sök

VW Lupo 1,4L 2003 | Old School VW projekt

Jag har länge tyckt om VW bubblor, och alla dessa sjukt fina projekt som finns med dem som bas. Ett av mina spår är att bygga lupon med de gamla klassiska VW detaljerna som jag älskar. Kromade takräcken, korgar, pakethållare,... Visa mer

54 139 Visningar
Uppdaterades senast 17 juli 2015
4 442 Inlägg
25 januari 2015
#61
HannesFredriksson skrev:
JKDesign skrev:
Riktigt grymt att följa, ska snart beställa däck till mina nyrenoverade fälgar wink

Blir nog dock bara 205/40 18 på 8,5" fälg, kan bli lite stretch ändå wink

En saab behöver ju inte direkt stretch. Det blir nog skitbra! Jag saknar min saab :-)

Den såg bra ut wink är nog få bilar som behöver stretchade däck. Det är ju ett behov man skapar smile
Men det blir nog bra, ju mer fitment på gatorna dessto bättre tongue


75 Inlägg
25 januari 2015
Trådstartare
#62
Twins skrev:
blev ju sketfint det där !

Skoja inte. :-)

JKDesign skrev:
HannesFredriksson skrev:
JKDesign skrev:
Riktigt grymt att följa, ska snart beställa däck till mina nyrenoverade fälgar wink

Blir nog dock bara 205/40 18 på 8,5" fälg, kan bli lite stretch ändå wink

En saab behöver ju inte direkt stretch. Det blir nog skitbra! Jag saknar min saab :-)

Den såg bra ut wink är nog få bilar som behöver stretchade däck. Det är ju ett behov man skapar smile
Men det blir nog bra, ju mer fitment på gatorna dessto bättre tongue

Jo, men den var ju helt original, om man bortser från lite lack på grillen. :-)
Nej, det är ju sant. ;-) Men ingen bil behöver 155/65R14 som jag har kört fram tills nu på sommaren. ;-)

75 Inlägg
2 februari 2015
Trådstartare
#63
Utan sänkning, nästan så jag borde höja den!
http://i.imgur.com/34YcWVg.jpg

Blev väl helt OK. Får in mina kvinnofingrar mellan skärm och däck. Lite vals så kanske jag experimenterar med lite bättre fitment.
http://i.imgur.com/E2XvWiD.jpg

Precis nersänkt från domkraften. Det har satt sig bättre nu men det är fortfarande skillnad på fitment mot skärmen bak och fram. Kör med samtliga gummin från originaldämparna, både fram och bak.
http://i.imgur.com/CPWzyEa.jpg

Godkänd sänkning tycker Wallin, står på klossar för att få ut domkraften.
http://i.imgur.com/aYHAJCg.jpg

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
2 februari 2015
#64
Tog du bort hjälpfjädrarna som satt på coilsen?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
2 februari 2015
Trådstartare
#65
user_name skrev:
Tog du bort hjälpfjädrarna som satt på coilsen?

Nej, då skulle det vila på gummit. Däcken sitter för långt ut för det. Som det är nu så är slitytan på däcket under skärmen, men det är precis. Får valsa om jag sk ha ner den mer.
Senast redigerat av HannesFredriksson (2 februari 2015)

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
2 februari 2015
#66
HannesFredriksson skrev:
user_name skrev:
Tog du bort hjälpfjädrarna som satt på coilsen?

Nej, då skulle det vila på gummit. Däcken sitter för långt ut för det. Som det är nu så är slitytan på däcket under skärmen, men det är precis. Får valsa om jag sk ha ner den mer.

Tänkte bara att du kunde tagit bort dem ändå, men ändå haft bilen i samma höjd som nu smile Så hade dyu sluppit plockat av coilsen senare för att ta bord dem smile
Men annars så ser det gutt ut smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

1 090 Inlägg
3 februari 2015
#67
jag var tvungen att ta bort hjälpfjädern bak på min.. annars vart det et gap på 1dm! .. kolla på mina bilder big_smile


75 Inlägg
3 februari 2015
Trådstartare
#68
orkavaradu skrev:
jag var tvungen att ta bort hjälpfjädern bak på min.. annars vart det et gap på 1dm! .. kolla på mina bilder big_smile

Hur kör du bak då? Det är ju separat fjäder och stötdämpare bak.
Jag kör ju et10 med 8" breda fälgar. Fälgarna hamnar ju inte innanför skärmen. :-)
Senast redigerat av HannesFredriksson (3 februari 2015)

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
3 februari 2015
#69
HannesFredriksson skrev:
orkavaradu skrev:
jag var tvungen att ta bort hjälpfjädern bak på min.. annars vart det et gap på 1dm! .. kolla på mina bilder big_smile

Hur kör du bak då? Det är ju separat fjäder och stötdämpare bak.
Jag kör ju et10 med 8" breda fälgar. Fälgarna hamnar ju inte innanför skärmen. :-)

Du får plocka bort ställmuttern som sitter till fjädern, sen kan du även plocka bort gummit som sitter i ovankant till fjädern. Bara med det sänks bilen ytterligare 3-5cm. Om du vill få bilen ännu lägre så kan du ven ta bort styrpinnen, den som fjädern sitter på. Och då får du kanske 3cm extra till godo.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

1 090 Inlägg
3 februari 2015
#70
går knappt att köra utan genomslagsgummit big_smile så jag lät det sitta kvar.. 
nu har jag inte så breda fälgar.. OZ sitter på nu.

iof ganska lågt et på dina 8:0r så det kan bli knepigt..  big_smile


Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
3 februari 2015
#71
orkavaradu skrev:
går knappt att köra utan genomslagsgummit big_smile så jag lät det sitta kvar.. 
nu har jag inte så breda fälgar.. OZ sitter på nu.

iof ganska lågt et på dina 8:0r så det kan bli knepigt..  big_smile

Ingenting är omöjligt wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
3 februari 2015
Trådstartare
#72
Med vals så kommer det att bli bra tror jag. Men jag vill inte sänka så det bara går in ett kreditkort. Jag är rätt nöjd med ett pekfinger. :-)

Jag måste stance'a domkraften så jag får in den.
Senast redigerat av HannesFredriksson (3 februari 2015)

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
3 februari 2015
#73
HannesFredriksson skrev:
Med vals så kommer det att bli bra tror jag. Men jag vill inte sänka så det bara går in ett kreditkort. Jag är rätt nöjd med ett pekfinger. :-)

Jag måste stance'a domkraften så jag får in den.

Haha, ja. Kör på det du tycker, vi alla kan inte åka svinlågt smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
6 februari 2015
Trådstartare
#74
Är det någonting ni tycker att jag ska göra innan jag gör hjulinställning?
http://i.imgur.com/HGtTdAn.jpg
http://i.imgur.com/VAm1S8w.jpg

Vintermode, blir nog en koll på sänkningen bak nu i helgen.
http://i.imgur.com/huvIxEM.jpg

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
6 februari 2015
#75
Om jag säger så här. Om du gör en hjulinställning nu i det här utförandet så lär du göra en till sedan när du sänker den ännu mera. Om det inte slits däck idag, så skippa hjulinställningen tills senare.
Jag har aldrig behövt göra en hjulinställning när jag monterat coilovers. Däremot, m du tycker att framhjulen pekar snett, så kan du själv ställa framvagnen genom att skruva på styrlederna smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

1 090 Inlägg
7 februari 2015
#76
kul att du kör den på vintern big_smile jag körde min aslåg, vintern för 2år sedan..  man var ju mer plog än vanlig bil!

dock är väl inte en hjulinställning så svettigt dyr att göra? big_smile


Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
7 februari 2015
#77
orkavaradu skrev:
kul att du kör den på vintern big_smile jag körde min aslåg, vintern för 2år sedan..  man var ju mer plog än vanlig bil!

dock är väl inte en hjulinställning så svettigt dyr att göra? big_smile

Närmare 1000 lappen går det nog på. Men tyckte bara det var en onödig utgift om det ska göras senare igen tongue
Inte mitt beslut dock

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
7 februari 2015
Trådstartare
#78
orkavaradu skrev:
kul att du kör den på vintern big_smile jag körde min aslåg, vintern för 2år sedan..  man var ju mer plog än vanlig bil!

dock är väl inte en hjulinställning så svettigt dyr att göra? big_smile

Daily ska det va! :-D Det var spännande att köra i Stockholm med den såhär låg. Sänkt max på coilovers, blir att plocka bort lite delar för att få ner den lite till. :-)

user_name skrev:
orkavaradu skrev:
kul att du kör den på vintern big_smile jag körde min aslåg, vintern för 2år sedan..  man var ju mer plog än vanlig bil!

dock är väl inte en hjulinställning så svettigt dyr att göra? big_smile

Närmare 1000 lappen går det nog på. Men tyckte bara det var en onödig utgift om det ska göras senare igen tongue
Inte mitt beslut dock

Kollar lite på hur det ska bli bak innan hjulinställningen. Jag tror inte att det blivit så mkt mer toe in eller ut, men eftersom att jag har nya däck på både sommar och vinter så kör jag en iallafall. :-)

Senaste bilderna utan massa skit. :-P
http://i.imgur.com/SwiIz6B.jpg
http://i.imgur.com/UfPCtLH.jpg
http://i.imgur.com/0gJjiQb.jpg
http://i.imgur.com/RHfS4xc.jpg
http://i.imgur.com/oMAW1fP.jpg

http://i.imgur.com/Y1JaB3D.jpg
Senast redigerat av HannesFredriksson (7 februari 2015)

1 090 Inlägg
7 februari 2015
#79
haha sthlm har sämsta vägarna i landet! .. har kört sönder så mycket fälgar på alla hål här sad


ska du inte ta bort emblemen bak? big_smile


75 Inlägg
7 februari 2015
Trådstartare
#80
orkavaradu skrev:
haha sthlm har sämsta vägarna i landet! .. har kört sönder så mycket fälgar på alla hål här sad


ska du inte ta bort emblemen bak? big_smile

Sjukt dåliga. :-) VW märket får stanna men resten ryker. :-) kör du helt utan fjädrar bak?
Senast redigerat av HannesFredriksson (7 februari 2015)


Sök