Planer: Foliera bilen i en inte så fancy färg Valsa ut skärmarna en bit, Ev. Egenbygda overfenders i rocketbunny stuk Nya stolar typ omp,sparco eller nått sånt Ny ratt Nya dörrsidor Kapa upp i bakkjolen för diffuserbygge
Planlistan uppdateras löpande under projektets gång...
Kommer sitta BBS RM på bilen förhoppningen är att kunna köra 10" runt om, men troligtvis blir det 9,5 fram och 10 bak.
Inte hänt nånting i veckan, mest planerat över byggets gång. Har börjat övervöga andra färgval än det mattröda ja tänkt köra på:)
Har även börjar kika på vilka ytterringar ja ska köpa till rm-fälgarna lutar åt 3,5" banor runt om, ska mäta lite ochså.
RM
Funderar på vilken färg jag ska köra på fälgarna funderar på om man kanske skulle köra vita centrum o sen slipa av o köra borstat på framsidan och sen svarteloxerade skruvar eller va tror ni?
Bilen har inte kommit in i garaget av diverse anledningar, men förhoppningen är att få in den nästa vecka. Då drar den här tråden i gång på allvar...
Helt dött har det inte varit, har lyckats hitta fyra st RM centrumkåpor till ett humant pris.
Hoppas på att dom landar i början av nästa vecka..
Om det går att köra med 3,5" banor runt om kommer jag troligtvis behöva smälla på nån form av fenderflares. Så det kommer också beställas snart isåfall.
Började med att tvätta bilen.. Dränkt i avfettning
Ren & fin😊
Plockade hardtoppen, har inte fällt upp suffletten på typ 2 månader, kan säga att den va trög o få dit:p
Got stance? Hell no! Så jävla ful med ränder och originalhjul....
Inkörd! Äntligen.
Provmonterade även fälgarna:) Fram:
Bak:
Har måttat för nya ytterringar, blir 3,5 bak så dom är beställda, även skruv till dom! Fram är jag osäker på om det går med såpass breda. Testar en bakfälg fram o ser om det går innan jag beställer dit!
Har även skickat en förfrågan ang folie så den hoppas jag få hem snart:)