3750
Sök

Byta stereo e39 med navigator?

5 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
Tänkte ta och slita ut stereon/datorn/navigatorn kalla det vad ni vill, och byta till en enkel din stereo. Men nu har jag lite tankar efter som att det inte ser likadant ut som bakom en business stereo som redan har färdiga "skenor" bakom stereon. Nu till min fråga hur är lättast att göra? Hur har ni gjort? Nya kablar behöver jag förstås big_smile och även en plast ram som täcker upp allt annat utom stereon då smile

Kanske ska skriva att jag inte verkar ha nå DSP till stereon. Står endast TMC som verkar vara något annat system. smile

Hoppas någon kan hjälpa mig med länkar,bilder osv! Allt som kan tänkas är till hjälp just nu smile

124 Inlägg
3 december 2014
Har ganska nyligt gjort i min e39a smile

Köpte isokablage som du kopplar in i bagaget i stereoenheten som sitter på vänster sida om reservhjulet under mattan där. Sedan klippte jag av hela kablaget då ena delen ska sitta fram i stereon, Sedan drog jag fram de kablar jag behövde från bagaget dvs 12v och tillslag. enklast i min mening är att sätta in ett slutsteg i bagaget, såvida du inte vill dra nya kablar från  högtalarna och fram till stereon vill säga.. smile
Ja sedan behöver du ju en plastram att sätta runt, finns på de flesta bilstereofirmorna. För övrigt har jag 2din, blev väldigt bra det med smile
Senast redigerat av BerglunD666 (3 december 2014)

5 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Måste man dra om kablar från bagaget? yikes Jag har då hört att det bara är att ta bakom stereon och det ska funka? Men om du har fått igång det så borde de ju funka som du gjort smile
Vart ifrån beställde du din dubbel din ram osv? smile

124 Inlägg
3 december 2014
Rsturk skrev:
Måste man dra om kablar från bagaget? yikes Jag har då hört att det bara är att ta bakom stereon och det ska funka? Men om du har fått igång det så borde de ju funka som du gjort smile
Vart ifrån beställde du din dubbel din ram osv? smile

Kan väl gå att ta från befintligt kablage om du klipper och så, men ville kunna återställa till original om jag ville smile
Antar det ser lika ut för dig bakom skärmen med en vit och en ljusblå kontakt?

Tror jag köpte ramen från BRL, inte helt säker dock.. iso kablage blev från dBakuten smile

5 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Kanske en dum fråga, men du hade väl inte DSP systemet i din? smile

124 Inlägg
3 december 2014
Rsturk skrev:
Kanske en dum fråga, men du hade väl inte DSP systemet i din? smile

Vet inte va de är haha :-)

Sök