steifan skrev:
badhero skrev:
chakalaka skrev:
Jag är sugen på att skaffa ny bil nu mot våren och har börjat leta lite. Jag har tittat en del på BMW 335i e92, den verkar täcka det mesta jag är ute efter. Det enda jag är lite fundersam på är att den bara har 4 säten, och jag har ibland fullsatt i 5-sitsare. Vad finns det för likvärdiga bilar som jag borde titta på? Vad bör man tänka särskilt på?
Var i samma situation som dig, gick med 335i with no regrets!
Med bara en chip får du nästan
400hk, blandad förbrukning 0.9l, försäkring inte överdrivet dyr heller.
Finns ju e90 335i (sedan), de har 5 sits o även kombi.
Annars AMG kan du hitta, men då ska det kosta o äga, s4 går inte o pendla med heller.
0,9 blandat? Är 335 en miljöbil eller? Själv kör jag 325i och ligger på 1,4 liter/mil blandad hårdkörning sommartid
![wink](img/smilies/wink.png)
Hade 325a innan 335a, kan säga att min förbrukning på 335a minskades med minst 1l (antagligen pga jag behöver inte gassa lika mycket för o komma upp i fart
)
0.9 blandad är helt möjligt, provat själv, dock så var det rätt tråkigt
Min dator visade 1.05 ner jag kollade sist, då kör jag 40% stan 60% landsväg samt oftast håller regler (som en vanlig person, inte som en tant).
335a är varmt rekommenderad, du får en super snabb bil med komfort samt ekonomi, med chip+fmic+downpipes får du runt 450 hästar samt 550 vrid (handlar du smart då kan du komma undan med 10k samt kanske 3k installation på en mindre företag), fixar du methanol burken samt chargepipe då kan du lika gärna strunta i en lambo (5k till?), tänk bara på att allt kraft går endast på en hjul (pga förbannade open diff), du kan alltid byta diff till LSD\torsen, de kostar runt 15k, jobbet varierar på års modell, 06or samt tidiga 07a är inga problem o byta diff på - bolt on, med de andra blir det krångel - minst 10 timmars arbete på en helt ok verkstad.