Tjena, vet inte vad det finns för intresse att läsa mig och min bil men vi prövar väl!
För att göra allt lite enklare så kan vi börja från 10 Juli 2012. Jag stod ute på en arbetsplats när en ägare till en m5 e39 äntligen ringer upp efter att jag har försökt att nå han i ca. 2 dagar. Galen som man är så bestämmer vi träff i mariestad ca 40 mil bort samma kväll.
Efter en 10h arbetsdag så sätter sig jag och min lika biltokiga far i hans firmabil och beger oss mot mariestad, när vi närmar oss Moraberg i södertälje så svänger vi av för att fylla på med diesel då vi körde på ångorna.
Japp! Självklart slår vi i full tank blyfri 95......
Efter att ringt en kollega som fick komma ner med sin bil till Moraberg så kunde vi fortsätta våran resa (han fick lifta med en lite för pratglad bärgare hem). Ca 9 på kvällen kommer vi till ett mörkt och blött Mariestad. Efter en dryg timme med genomgång av bilen på en bensinmack så blir det affär och vi beger oss nu hem!
Strax efter klockan ett börjar både jag och farsan bli duktigt trötta så vi svänger av och sover 1,5h i bilarna innan vi fortsätter våran färd mot stockholm. Väl framme klockan 05.30 var det inte ens någon idé att åka hem utan raka vägen till jobbet och fortsätta jobba. Två väääldigt långa dagar haha..
Hade bilen fram till den 23/12-14 (blev ingen god jul för mig kan jag meddela..) Sålde bilen då jag behövde pengar till lägenhetsköp.. Och det tog inte lång tid innan jag insåg att jag inte skulle ha sålt den, typ samma sekund som vi skrivit på alla papper.
Men så nu den 6e december blev det att åka upp till falun för att köpa tillbaka den! Och nu stannar den i min ägo
Var ganska halkigt att åka på sommardäck
Som tur är var ju resterande vägar hem saltade!
Och efter en underbar resa hem så stod den på garageuppfarten hos min far än en gång, skitigare än nååågonsin!
Så det som händer nu i vinter är följande:
Laga det värsta utan rosten
Renovera fälgarna
Ta av fronten och hitta på en bättre lösning till bromsskylningen
Ta av bakbumpern göra rent allt där bakom och polera upp avgassystemem samt få fast diffusorn ordentligt.
Och sen en redig rekond!