vEight: Ja, fy fan. Mellan tummen och pekfingret så är det nog lagt 80-100 öl på att slipa interiören. Hakiki: Så länge man har många pengar så är det bara att handla! Ludddeen: Ja, detta är nog ingenting som man jättegärna gör om i livet. Allt i ens närvaro, inklusive luftvägar och eventuella förbipasserande husdjur blir täckta i slipdamm. För att inte tala om när ölen börjar bli lite sådär härligt knastrig?
Men nuså, uppbyggnad istället för nerrivning (om man får kalla det det så?). Massa slipning kvar, men grunden är lagd i alla fall
Oh yes, tog typ 2år innan en "rostfri" dök upp som kostade under 100k, skam den som ger sig!
Länge sedan någon uppdatering nu. Framvagnen är "klar" och monterad, fattas lite låsbrickor (inte för att de gör någon skillnad, utan för att SFRO kräver det).
Började även lite med styrväxeln, måste förskjutas 10cm, så ena armen måste kortas med samma längd och den andra förlängas. Återstår att se om det fungerar så. Tog typ en halvdag att få loss bultjävlarna på styrlederna.
Slipat första lagret epoxi, så nu väntas det på lite varmare klimat. Vid -23c känns det inte direkt läge att värma upp garaget till de temperaturer som "krävs"
Hehe ja, känns ganska poänglöst att lägga till en uppdatering när jag har slipat 6h på en dörr och lagat ett litet hål på 2x2mm
Är det någon som vet vart jag kan hitta en vettig bakaxel så tar jag tacksamt emot tips! Tänkte hämta hem en Nova -75 här om dagen som jag skulle få för 6 000:-, men då satt det 7,5"-axel på den bara
Nästan komplett såg det ut som - det jag såg fattades var en sidoruta, "växelspaksknopp" och luftfilter. Satt 350/350 i den, och troligen en bakaxel som var bytt till 7,5" kollade inte så jättenoga då jag inte var intresserad av annat än axeln, men det såg inte ut att vara någon besiktningsrost i alla fall.
coolt bygge! men...du måste få inre styrleden på rätt ställe i förhållande till länkarmslagringarna. Annars får du bumpsteering..å de godkänner inte SFRO. kolla i deras bygghandbok. Mvh.
coolt bygge! men...du måste få inre styrleden på rätt ställe i förhållande till länkarmslagringarna. Annars får du bumpsteering..å de godkänner inte SFRO. kolla i deras bygghandbok. Mvh.
Jo, nuvarande är bara att riva och börja om från ruta 1. Styrväxeln är på tok för bred. Men det är inte helt lätt att få tag på vettig styrväxel om man vill ha kuggstång och servo. Bumpsteer har jag förstått mig på, men har inte blivit riktigt klok på hur man ser till att få korrekt (eller i alla fall inte heljävlig) ackerman.
Lite bromsokspyssel så länge, istället för 2 slangar till bromsoken så borrades kanalerna upp och sedan pluggades ett av hålen:
Ne de där med styrgeometri är inte lätt. Men om du åker på nån skrot och går runt å mäter spårvidder så kanske de blir lättare att hitta nån som passar. Alternativt att ta servo från en 164:a.. ingen kuggstång dock...
Känner att det är dags för en uppdatering här då det åtminstone har hänt lite som kan vara visningsbart:.
Ordnat till ena skärmen som hade sprickor:
Och äntligen topplack. Galet mycket grundjobb lagt innan detta. Vågar man gissa någotsånär så handlar det förmodligen om 2-250h och en herrejössans massa öl
Uppställt och acetontvättat:
Färg + härdare + thinner + öl:
Någosånär avmaskerat med slutresultat
Rutbyte på ena sidan där det var trasigt, den andra sidan är fortfarande "intakt" från 1948