2287
Sök

Laddningsproblem Mazda 323 f -95

20 Inlägg
25 december 2014
Trådstartare
#1
Hej!
Har problem med bilen. Bilen startar och går ett tag. Sen åker visarna ner i botten på mätarna. Lyserna blir svagare, och en stund senare så tvärdör bilen. Och inte tillräckligt med ström för att starta. Köpt nytt batteri! Bytt generator! Men samma problem. Sitter det en separat laddningsrelä på dom eller? Behöver verkligen hjälp med detta! Tack på förhand.
Senast redigerat av conny67 (25 december 2014)


20 Inlägg
29 december 2014
Trådstartare
#2
Det var inte många som kunde hjälpa här sad Men nu har jag bytt generator igen. 3:e nu. Men samma problem. Men nu funkar iaf laddlampan inne i bilen. Bilen går en stund, sen sen är strömmen slut. Kan det vara något med startmotorn tro? Att den inte släpper startströmmen eller något. Snälla! Finns det någon som har några förslag???


Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
29 december 2014
#3
Vid elfel så är det ju bra stt börja mäta batteriet och sen efter att man startat motorn så ska spänningen stiga, annars laddar inte generatorn. Från ca 12,4-12,7 volt utan motorn igång till 13,8-14,5 volt med motorn igång. Som jag ser det så verkar något suga ut krämen..Man kan ju  börja med att ta säkringarna och se om det hjälper.Kanske lägga av kablarna till generaorn eller  startmotorn för att se om det är där felet finns och givetvis en voltmätare inkopplad till batteriet så man ser vad som sker.Har du ingen mätare så är det inte  lätt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..


Sök