3277
Sök

Ryckig styrservo!

48 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
hej du!

har en volvo v70-02...bensin 170hästarn.. servon hackar och ibland lägger den av helt. spelar ingen roll vilka varv på motorn heller. den lägger gärna av i kurvor så det blir extra farligt tongue
har bytt servopumpen samt spolat ur den och fyllt med vanlig ATF olja vilket ska duga fullgott?
den va lika dan innan jag bytte pump och olja...och då var det volvos egna olja! multiremmen är bra så pumpen
slirar inte. sträckaren är okej..

nått bra förslag vad det kan vara?

1 711 Inlägg
6 januari 2015
Ända jag kan tänka mig e möjligen om det kan finnas luft i systemet?
Annars är ju som du redan kollat; remspänn och oljenivå ok.
långskott, men det kanske är så?

Mvh

4 465 Inlägg
6 januari 2015
varför inte fylla med rätt olja? Spolade du bara ur pumpen? Slangar o styrväxeln då? Luft kan det inte vara,luftar sig självt.

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 januari 2015
Mja...Man skall lufta, o detta göres genom att man lyfter upp så båda de främre hjulen är i luften, startar bilen, o vrider sedan ratten mellan dess ändlägen typ 10-12 gånger.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 845 Inlägg
6 januari 2015
dawwe skrev:
Mja...Man skall lufta, o detta göres genom att man lyfter upp så båda de främre hjulen är i luften, startar bilen, o vrider sedan ratten mellan dess ändlägen typ 10-12 gånger.

Vad har det för betydelse om hjulen är uppe från marken eller står på marken???

Visst ska man lufta, och det gör sig ju självt om man svänger fullt rattutslag några ggr. åt båda håll tills all luft är väck.

Är du säker på att pumpen är ok du satt dit?

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 januari 2015
Tja...lättare att förflytta ALL vätska när motståndet är minimalt?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

48 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
har luftat och spolade systemet genom att lossa på returslangen i behållaren och starta bilen i nån sekund. i med ny olja och repetera tills det är bra färg smile pumpen är okej enligt skroten. om pumpen är trasig borde den klaga tycker jag... vart lättare att styra med nya pumpen dom sekunderna den funka tongue

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
6 januari 2015
koma_kaj skrev:
har luftat och spolade systemet genom att lossa på returslangen i behållaren och starta bilen i nån sekund. i med ny olja och repetera tills det är bra färg smile pumpen är okej enligt skroten. om pumpen är trasig borde den klaga tycker jag... vart lättare att styra med nya pumpen dom sekunderna den funka tongue

Hur tänkte du nu? Prata eller låta eller nåt annat?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

48 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Vettemannen skrev:
koma_kaj skrev:

/Benny

givetvis så ska den börja grina och springa hem till mamma och säga att den är kissnödig!

2 845 Inlägg
6 januari 2015
koma_kaj skrev:
Vettemannen skrev:
koma_kaj skrev:

/Benny

givetvis så ska den börja grina och springa hem till mamma och säga att den är kissnödig!

Då är nog pumpen trasig om den läcker......big_smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 januari 2015
Kolla behållaren, vanligt att ett plaströr går av inuti

Jonas

Sök