Ser att mitt inlägg tagits bort trots saklighet...Iaf, det är en hel del faktorer som påverkar en bils toppfart, en är fälgar/däck. Större (tyngre!) fälgar med bredare däck ger i regel lägre toppfart o sämre acceleration. Jag håller med "muttan", man skall försöka vara någorlunda realistisk, 265 km/h med lite över 200 kusar blir svårt med en så stor bil som en A6, man får gissningsvis ha runt 280 hästar i A6 för att nå 265km/h, gissar jag...Som referens kan jag nämna att en M5 E39 med 400 kusar når i allra-allra bästa fall en toppfart om knappa 295 km/h (GPS!), men då är det under optimala förhållanden, dvs lagom "kallt", plan väg, inga extrema fälgar/däck o framförallt en bil som är frisk... Så att man skulle nå 265 km/h med halva effekten med en bil av ungefär samma storlek är en utopi, om man nu inte har en euforisk glädjemätare till hastighetsmätare.
Novak: Är det inte bättre att spara liiite till o köpa en RS6? 65000 i årspremie låter galet, ring runt, jag är tämligen säker på att du kan hitta ett bolag som försäkrar för hälften. När jag ringde runt på min ena bil fick jag premier på mellan ca 12000 upp till dryga 30000...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure