3526
Sök

Besikta v70 tdi lastbilsreggad

4 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Tjena! frågan har säkert blivit ställd innan, men jag undrar om nån vet om de måste finnas galler i om man kontrollbesiktigar en lb reggad v70? eller kan man lösa de på annat sätt? Tacksam för svar!

2 848 Inlägg
12 januari 2015
Galler behövs inte idag, säten bak får inte finnas.

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
15 januari 2015
Macke, åk in och prata med dem innan och få svart på vitt smile
Så du slipper ombes eller nån annan skit...

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 januari 2015
Man måste inte ha galler i på besiktning. MEN man måste ha det vid färd. Om man träffar på en vresig snut så får man böter/ombes. Lite tvetydig men så är det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

2 848 Inlägg
15 januari 2015
DiwraZ skrev:
Man måste inte ha galler i på besiktning. MEN man måste ha det vid färd. Om man träffar på en vresig snut så får man böter/ombes. Lite tvetydig men så är det

Har det kommit andra regler igen, för i början på förra året hörde jag med bilprovningen, och detta behövde inte sitta i, vare sig vid besiktningen eller vid färd, Kravet var dock att baksätet var borta, och om man hade last att den var ordentligt fastspänd.

4 Inlägg
15 januari 2015
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
Macke, åk in och prata med dem innan och få svart på vitt smile
Så du slipper ombes eller nån annan skit...

aa jag kollade med dom, de behövdes inget galler smile baksätet får tydligen också vara kvar, bara att man får fälla dom och de ska inte gå att ta upp igen smile

4 Inlägg
15 januari 2015
Trådstartare
Tacksam för alla svar!smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 januari 2015
uhlin skrev:
DiwraZ skrev:

Har det kommit andra regler igen, för i början på förra året hörde jag med bilprovningen, och detta behövde inte sitta i, vare sig vid besiktningen eller vid färd, Kravet var dock att baksätet var borta, och om man hade last att den var ordentligt fastspänd.

Är det så så är det ju lugna gatan. På bes behövs det ej iaf

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök