Tröttnade på att skriva här för det verkade va för lite intresse för tråden.
Tänkte ge det ett försök till.
Bilen klarade sig att köras för egen maskin till Uppsala för mappning hos PBZ sedan hem i snöstorm
![https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165905/165905-1db115fe99eed488f7431a9e7848a5a2.jpg]()
Den gav 437whp och 511wnm
![https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165905/165905-7c79609bc7fb8f7500a8fb5e0d798d43.jpg]()
Va ute och busa på stan med den på skenladd.
Fixade det och mös runt på 0,8 bar
Krökte en ventil i toppen, varvade 7000rpm på vanos ventilfjädrar
![https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165905/165905-1935cb5275cefd61ee1d2493c8be32b3.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165905/165905-1c37122293d9e55d47c6a2b9981e13a8.jpg]()
Efter jag skrota ventilen sänkte jag varvstoppet till 6300rpm. Körde resten av sommaren på 0,8 i ladd och tyckte efter ett tag att bilen va ju fan slö.
Fixade efter mycket om och men. Så att min laddtrycksstyrning funkade. Laddade då 1,4 bar.
Jäklar va den sköt på bra då.
Körde ett streetrace (mitt första) efter den repan så tröck den ut sig vatten nånstans och vart trött på ett oljeläckage.
Så jag ställde in bilen i garaget. Vart utskälld av en tjärring kl 1 på natten. Vart utkastad från garaget dagen efter.
Så bestämde mig för att ta ur maskin och fixa nya packningar här och var. Snygga till allt i motorutrymmet. Och fixa nya bussningar i bakvagnen. Men sen spåra de ur.
Väntar på att få komma in i nya garaget.
Har fått hem lite nya delar
![https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165905/165905-3b6415e85d7ff78d0021d5eeb45bdfe5.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165905/165905-b51e7766642b2b3e270806082fca9378.jpg]()
Så nytt recept för 2016.
H-profil
Svarvade iv kolvar
Nya lager och packningar
Tb60
Bosch 1300cc
Dubbla 044
Catchtank
Fuelcell
Hopps på att landa runt 550whp
Allt för nu. Mer kommer när jag har nya garaget