turbodeath skrev:
för är så dom jobbar ju...sen kommer dom nog inte betala ut 140 000 utan dom går efter sitt marknadsvärde...min ena bil var värd en viss summa o ändå erbjöd jag dom mina delar o dom gick inte med på det utan den skulle lösas in....
Nej, det är inte så dom jobbar!
140k var ett exempel eftersom detta nämndes i TS inlägg.
Dom kan inte köpa in delar från privatpersoner det säger väl sig självt, oavsett om dom så hade fått delarna så måste det redovisas varifrån delarna kommer och vem ska sen stå för ev garantier!? Och vem ska montera och ta betalt för arbetet för delar som inte finns!? Det är mer komplicerat än du anar.
Ett alternativ i det läget är ju att försöka få till en kontantreglering, dvs man behåller bilen och får en summa pengar att själv reparera bilen för. Det är inget man kan kräva, men frågan är alltid fri att ställa.
Man kan alltså alltid reparera en bil upp till hela dess marknadsvärde, den som påstår annat känner inte till jargongen eller refererar till en alldeles unik händelse där andra faktorer är inblandade och som inte nämns.
turbodeath skrev:
allt handlar om vilken handläggare du får...samnt så får man hoppas han har helförsäkring med,blir ju han som betalar självrisk då han körde på bakifrån.
Visst kan det spela roll vilken handläggare man får till viss del, men i slutänden har dom alla fortfarande samma direktiv att jobba efter.
En helförsäkring är ju en fördel i alla lägen, i detta fallet får vi avvakta och se vem som anses vållande, är inte alldeles solklart fall!