Bmw M5 F10 försäkring

Jbergsten
22 februari 2015 · 35 Inlägg

Hej!

Är nyfiken på vad M5s försäkring kan kosta? Egna kostnader eller känner någon, ungefär osv. Försäkringsbolaget ska ringas imorgon men bara så man vet om det är för mycket smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 februari 2015 · 3 730 Inlägg

Allt mellan 5 och 50 tusen skulle jag säga. Det är helt beroende av var man bor och hur gammal man är.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Mack Forum- och sitemoderator
22 februari 2015 · 26 176 Inlägg

Beror på vilket försäkringsbolag du ringer.
Samt till exempel; var du bor, hur du bor, med eller utan någon och så vidare.

Kort sagt: går inte ge ett exakt svar på vad det kostar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Jbergsten
22 februari 2015 · 35 Inlägg

DiwraZ skrev:
Allt mellan 5 och 50 tusen skulle jag säga. Det är helt beroende av var man bor och hur gammal man är.

Mack skrev:
Beror på vilket försäkringsbolag du ringer.
Samt till exempel; var du bor, hur du bor, med eller utan någon och så vidare.

Kort sagt: går inte ge ett exakt svar på vad det kostar.

Jo det förstår jag, tänkte att det kanske var någon som ägde och vad den betalade för bilen. M3 e90 kostade runt 11-12 000 för 4 år sen, kan en m5 från 2012 kosta ungefär densamma?

AX3L
22 februari 2015 · 398 Inlägg

Gå in på blocket, leta upp ett ex som du vill ha. Tag regnr. Gå in på Länsförsäkringars hemsida (eller IF etc), skriv in ditt personnummer. Tada, kostnadsförslag direkt! IF är väl egentligen ännu smidigare, gå in på "märkesförsäkring BMW", välj modell direkt så får du priset.

baltis
22 februari 2015 · 1 948 Inlägg

Tyvär verkar åldern på m-bilar istortsätt bara negativt på premien...

Betalade 7k för min m3e46 helförsäkrad första året jag hade den och då var jag 24... idag 5 år senare ligger premien på 11k... har inte utnyttjat försäkringen en enda gång ändå fortsätter dom höjja...

Jbergsten
22 februari 2015 · 35 Inlägg

AX3L skrev:
Gå in på blocket, leta upp ett ex som du vill ha. Tag regnr. Gå in på Länsförsäkringars hemsida (eller IF etc), skriv in ditt personnummer. Tada, kostnadsförslag direkt! IF är väl egentligen ännu smidigare, gå in på "märkesförsäkring BMW", välj modell direkt så får du priset.

Tack, länsförsäkringar funkade inte för det skulle man ringa för att få pris och trygg hansa skulle ha 46 000 kr, vilket låter helt orimligt då vi betalar runt 10 000 helförsäkring för en 997 turbo. Men if ville ha runt 15 000 kr hel. Bmw är väl kända för höga försäkringskostnader

Jbergsten
22 februari 2015 · 35 Inlägg

baltis skrev:
Tyvär verkar åldern på m-bilar istortsätt bara negativt på premien...

Betalade 7k för min m3e46 helförsäkrad första året jag hade den och då var jag 24... idag 5 år senare ligger premien på 11k... har inte utnyttjat försäkringen en enda gång ändå fortsätter dom höjja...

Det var ett bra pris 7 000 , Nä förstår inte varför dem ska höja om man inte utnyttjar försäkringen, borde vara tvärtom att den sänks!

baltis
22 februari 2015 · 1 948 Inlägg

Upp till 1500 mil, 6000kr självrisk, HELFÖRSÄKRING så klart kostade mig ca 15k - försvånadsvärt billigt i mina ögon smile kommer skena om 5-6år när alla yngre världsmästare har råd att köpa en big_smile

Jbergsten
22 februari 2015 · 35 Inlägg

baltis skrev:
Upp till 1500 mil, 6000kr självrisk, HELFÖRSÄKRING så klart kostade mig ca 15k - försvånadsvärt billigt i mina ögon smile kommer skena om 5-6år när alla yngre världsmästare har råd att köpa en big_smile

Haha ja för en sån bil är det billigt när man är yngre, själv skulle man aldrig kunna ha en ''häftigare bil'' med helförsäkring! Man ska kunna leva lite också och inte bara betala den jävla försäkringen wink

baltis
22 februari 2015 · 1 948 Inlägg

Jbergsten skrev:

baltis skrev:
Upp till 1500 mil, 6000kr självrisk, HELFÖRSÄKRING så klart kostade mig ca 15k - försvånadsvärt billigt i mina ögon smile kommer skena om 5-6år när alla yngre världsmästare har råd att köpa en big_smile

Haha ja för en sån bil är det billigt när man är yngre, själv skulle man aldrig kunna ha en ''häftigare bil'' med helförsäkring! Man ska kunna leva lite också och inte bara betala den jävla försäkringen wink

Skiter i om du gör det, men passa dig för att ställa den på någon släkting eller liknande... kan bli måååååånga år hos kronofogden om det går åt helvete... Ska du göra det så måste det vara vattentätt, bo på samma adress, personen ifråga får itne ha något annat fordon på sig, personen i fråga ska ha användning för bilen (och kunna visa på ett ungefär vart han använt den/kör milen) och sist men inte minst; även om din 60åriga far tycker om bmw m5 (inte ett dugg ovanligt) så har han garanterat inte wonderbaums i backspegeln, baslåda i skuffen och ett halvt flak öl i baksätet big_smile

baltis
22 februari 2015 · 1 948 Inlägg

Kanske ska säga vad för försäkringsbolag jag refererade till. Bmw originalförsäkringar, bra priser och bra vilkor - haft några bekanta som råkat ut för olyckor och då har dom löst allting med bravur! Bli medlem i bmwcs så får du dessutom 10% rabatt

Westergren Large Cap
23 februari 2015 · 1 816 Inlägg

Gjorde en kalkyl hos Trygghansa när jag va lite småintresserad av just en M5 F10 och helförsäkring på mig med 6000kr i självrisk gick på ~5000kr i månaden och då har jag även räknat med min samlingsrabatt då jag har både hemförsäkring samt haft alla bilar hos Trygghansa.

AX3L
23 februari 2015 · 398 Inlägg

Jbergsten skrev:

AX3L skrev:
Gå in på blocket, leta upp ett ex som du vill ha. Tag regnr. Gå in på Länsförsäkringars hemsida (eller IF etc), skriv in ditt personnummer. Tada, kostnadsförslag direkt! IF är väl egentligen ännu smidigare, gå in på "märkesförsäkring BMW", välj modell direkt så får du priset.

Tack, länsförsäkringar funkade inte för det skulle man ringa för att få pris och trygg hansa skulle ha 46 000 kr, vilket låter helt orimligt då vi betalar runt 10 000 helförsäkring för en 997 turbo. Men if ville ha runt 15 000 kr hel. Bmw är väl kända för höga försäkringskostnader

Med de priserna kan jag gissa att du är 30+ och inte bor i Malmö. Jag betalar lika mycket för min 9-3 2.0t från 2009 som du gör din Porsche, för att ta ett exempel.

Men där ser du varför det är omöjligt att svara ens ungefär vad den kostar, det varierar helt enkelt för mycket och går knappt att förutse. En 330i kan mycket väl vara dyrare än en M3 om de används mer som busbilar och fel klientel köper dem.

Digital_Kicker
23 februari 2015 · 3 721 Inlägg

Gå in på compriser.se

AX3L
23 februari 2015 · 398 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
Gå in på compriser.se

När du är hyfsat säker på att du ska teckna en möjligtvis. Skriver du in ditt telefonnummer ringer de och tjatar, fejkar du det och du finns på hitta etc ringer de ändå.

DKSS
23 februari 2015 · 67 Inlägg

Runt 25-45k för hel , lätt värt de har en m6 f12 och betalar 28600 kr ( halv )

Digital_Kicker
23 februari 2015 · 3 721 Inlägg

AX3L skrev:

Digital_Kicker skrev:
Gå in på compriser.se

När du är hyfsat säker på att du ska teckna en möjligtvis. Skriver du in ditt telefonnummer ringer de och tjatar, fejkar du det och du finns på hitta etc ringer de ändå.

Skriv ett annat nummer än ditt, så gör alltid jag.

DKSS
23 februari 2015 · 67 Inlägg

Gjort misstaget att skriva i mitt nr , kolla på försäkringar på en bil jag skulle köpa ev och kl var 22 på en vardag ovh dom ringde dagen efter kl 8 och fråga om jag var intresserad så numera ringer ja runt till bolagen för sig istället

AX3L
23 februari 2015 · 398 Inlägg

Digital_Kicker skrev:

AX3L skrev:

Digital_Kicker skrev:
Gå in på compriser.se

När du är hyfsat säker på att du ska teckna en möjligtvis. Skriver du in ditt telefonnummer ringer de och tjatar, fejkar du det och du finns på hitta etc ringer de ändå.

Skriv ett annat nummer än ditt, så gör alltid jag.

Har jag gjort, men som sagt så tar de fram det på hitta eller nåt i så fall. Nej ring runt, ofta kan man göra lite på priset då (framförallt om man samlar flera försäkringar). De bolag du inte känner till och därför inte ringer till vill du ändå inte ha som bolag om du behöver använda försäkringen, hur billiga de än må vara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang