11 mars 2015
Trådstartare
Tjena.
Har en 9-5 2006 med stora ljudsystemet med baslådan höger bak. Ingen nav.
Den har original AUX fram på huvudenheten. När jag kör ljud där så är det för det första ganska lågt (inte helt ovanligt eller så, så det får jag väl leva med), samt att det är grymt dåligt ljud. Låter som om det är kortslutning i AUX-kabeln typ.
Saken är den att med iPhone så fungerar det. Testade med en iPhone6 idag, och förra ägaren sade att han testat med olika iPhones och det fungerar. Men inte med varken Sony eller Samsung.
Kan det vara så att det är nån skum polaritet/stiftning i aux-porten på stereon? Denna modell var ju trots allt ganska tidigt ute med original-AUX. På den tiden hade man ju knappt 3.5mm på telefonerna, utan körde väl från MP3-spelare.
De telefoner som fanns då med 3.5mm var väl främst Nokias Symbian-smartphones antar jag, och dom vet jag har lite annan stiftning mot dagens telefoner.
Någon som har annan erfarenhet kring detta? Finns det någon adapter som man kan koppla för att få liv i det?
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.