Hmm de beror ju lite på tycker jag.. I norrköping har de ju vart en del team 011 träffar på kolmården sen maxi sen crusing sen maxi igen det står ju team 011 för det är grymmt bra sen brukar de alltid va nåra som är där som får för sig o åka ut o racea i ett hamnområde (har absolut inte team 011 hand om) där är de ingen säkerhet alls alla står precis vid kanten längs halva rakan det känns lite farligt då för det är faktiskt ingen säkerhet alls där..
Sen så brukar de va lite andra race i norrköping som tex norrköpings streetrace crew anordnar dom är klockrena alla står på mycket säkertavstånd alla som är med o anordnar det har kontakt me varandra hela tiden de står en o stoppar alla som kommer tills nåra kört så dom åker tillbax så de inte ska hända nåra olyckor..
Ja me andra ord de beror ju helt o hållet på.. säkerheten kan va så olika beronde på vilka som drar igång racen..
sen tycker jag att det är mycket mycket roligt och nervkittlande
Säg nån på denna sida som inte tycker att man får en liten kick av att köra eller kolla på, visst säkerheten är det lite si o så med. Men ställ samma fråga till några ute på gatan så skulle du nog iaf få 80% som svarar att det är ett stort samhällsproblem med alla ungdomar som kör som galningar...
Säg nån på denna sida som inte tycker att man får en liten kick av att köra eller kolla på, visst säkerheten är det lite si o så med. Men ställ samma fråga till några ute på gatan så skulle du nog iaf få 80% som svarar att det är ett stort samhällsproblem med alla ungdomar som kör som galningar...
Jag ser nog inte Streetrace som en hobby utan mer som ett intresse och tävling. Man har ju både spänning, fart och gemenskap på ett race som körs på den lokala rakan.
Ofta är det en sammanhängande grupp som kör och träffas på helgerna för att mäta kraften mellan bilarna ute på rakan.
Sen oavsätt om det är den illigala varianten eller den lagliga så är båda lika trevliga på sitt sätt.
Sen att en del ser det som ett samhällsproblem kan vi ju tacka de olika poltikerna och kommun gubbarna för.
På de orter där det bedrivs körning under kontrolerade former "lagliga men ej BlackRace" har polisen meddelat att buskörningen lugnat ner sig i städerna och deltagar listan bara växer hela tiden.
Så samhällsproblem vill jag nog inte hålla med om men snarare att folk har felaktiga meningar om vad streerace är och det är mycket förutfattade meningar som sprids så fort en diskution om street race sätter igång.
PS: Du missar väl inte den nya sidan där all motorsport är samlad! www.racecom.se
Är det bara i säkra former, på stora raksträckor och med bra kommunikation så tycker jag bara det är nervpirrande och roligt. Själv har jag varken laglig bil eller körkort än så har bara varåt åskådare. har dock åkt med i en bil en gång. Det var extremt kul måste jag säga
Så om jag tolkar alla svar rätt så är lagligt streetrace helt ok, och faktiskt nedrans kul? Vilket ger den bästa kicken? Streetrace eller så kallat blackrace?