3840
Sök

Streetrace, kul hobby eller farligt?

9 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Hej!
Vill höra lite åsikter, är streetrace en rolig och nervkittlande hobby eller ett störande och farligt samhällsproblem?
Säg vad ni tycker!

Bette forget it, cause you'll never get it.

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
12 december 2006
roligt och nervkittlande smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

2 644 Inlägg
12 december 2006
Hmm de beror ju lite på tycker jag.. I norrköping har de ju vart en del team 011 träffar på kolmården sen maxi sen crusing sen maxi igen det står ju team 011 för det är grymmt bra smile sen brukar de alltid va nåra som är där som får för sig o åka ut o racea i ett hamnområde (har absolut inte team 011 hand om) där är de ingen säkerhet alls alla står precis vid kanten längs halva rakan det känns lite farligt då för det är faktiskt ingen säkerhet alls där..

Sen så brukar de va lite andra race i norrköping som tex norrköpings streetrace crew anordnar dom är klockrena smile alla står på mycket säkertavstånd alla som är med o anordnar det har kontakt me varandra hela tiden de står en o stoppar alla som kommer tills nåra kört så dom åker tillbax så de inte ska hända nåra olyckor..

Ja me andra ord de beror ju helt o hållet på.. säkerheten kan va så olika beronde på vilka som drar igång racen..

sen tycker jag att det är mycket mycket roligt och nervkittlande smile

Johan Lindgren

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
12 december 2006
Säg nån på denna sida som inte tycker att man får en liten kick av att köra eller kolla på, visst säkerheten är det lite si o så med. Men ställ samma fråga till några ute på gatan så skulle du nog iaf få 80% som svarar att det är ett stort samhällsproblem med alla ungdomar som kör som galningar...

2 644 Inlägg
12 december 2006
racing-jimpa skrev:
Säg nån på denna sida som inte tycker att man får en liten kick av att köra eller kolla på, visst säkerheten är det lite si o så med. Men ställ samma fråga till några ute på gatan så skulle du nog iaf få 80% som svarar att det är ett stort samhällsproblem med alla ungdomar som kör som galningar...

Japp har du helt rätt i smile

Johan Lindgren

77 Inlägg
12 december 2006
Jag ser nog inte Streetrace som en hobby utan mer som ett intresse och tävling.
Man har ju både spänning, fart och gemenskap på ett race som körs på den lokala rakan.

Ofta är det en sammanhängande grupp som kör och träffas på helgerna för att mäta kraften mellan bilarna ute på rakan.

Sen oavsätt om det är den illigala varianten eller den lagliga så är båda lika trevliga på sitt sätt.

Sen att en del ser det som ett samhällsproblem kan vi ju tacka de olika poltikerna och kommun gubbarna för.

På de orter där det bedrivs körning under kontrolerade former "lagliga men ej BlackRace" har polisen meddelat att buskörningen lugnat ner sig i städerna och deltagar listan bara växer hela tiden.

Så samhällsproblem vill jag nog inte hålla med om men snarare att folk har felaktiga meningar om vad streerace är och det är mycket förutfattade meningar som sprids så fort en diskution om street race sätter igång.

PS: Du missar väl inte den nya sidan där all motorsport är samlad!
www.racecom.se

9 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Finns det alltså två varianter?

Supraman
2 300 Inlägg
12 december 2006
Bara man har ett bra omdöme så att man inte ökar riskerna mer än nödvändigt.
Så att köra på en trång gata är ju helt urdumt bara bl,a.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

77 Inlägg
12 december 2006
jeepy skrev:
Finns det alltså två varianter?

Finns som sagt rätt många som inte tycker att det illigala & ligala racen är samma sak. smile

www.racecom.se

77 Inlägg
12 december 2006
Stefan Varberg skrev:
Bara man har ett bra omdöme så att man inte ökar riskerna mer än nödvändigt.
Så att köra på en trång gata är ju helt urdumt bara bl,a.

Håller med fullt ut där.

www.racecom.se

Speed FMK
849 Inlägg
12 december 2006
Är det bara i säkra former, på stora raksträckor och med bra kommunikation så tycker jag bara det är nervpirrande och roligt. Själv har jag varken laglig bil eller körkort än så har bara varåt åskådare. har dock åkt med i en bil en gång. Det var extremt kul måste jag säga smile

BMW Power
2 362 Inlägg
12 december 2006
Jag ser det som en livsstil wink

Med andra ord, ett sätt att leva big_smile

BMW, bogsering med wire :/

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
12 december 2006
streetrace brukar jag vara på så ofta jag kan.. kör inte så ofta.. brukar mest vara åskådare

Evolution
1 627 Inlägg
12 december 2006
tycker de beror helt på helt och om det finns lite folk som håller i det så säkerheten e hög helt och men sen finns de ju dom som kör lite här och var

Fäll ner pungen och landa

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
12 december 2006
bra arrangemang - inga problem.

dåligt arrangemang - livsfarligt.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

77 Inlägg
12 december 2006
FugitivE skrev:
Jag ser det som en livsstil wink

Med andra ord, ett sätt att leva big_smile

Kunde inte sagt det bättre själv!

www.racecom.se

77 Inlägg
12 december 2006
Håller med

www.racecom.se

130 Inlägg
12 december 2006
Utan mättider = meningslöst

9 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Så om jag tolkar alla svar rätt så är lagligt streetrace helt ok, och faktiskt nedrans kul? Vilket ger den bästa kicken? Streetrace eller så kallat blackrace?

562 Inlägg
13 december 2006
asså det är väö båda? :S För dom so mkör å kolalr på är det ju en jävka kick men för snuten å vissa andra är det kanske en samhälls fara? yikes

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Sök