Förfining utav en välbevarad Volvo 242 DL , ska fixa iordning den i ett bra skick och rätt så original förutom motor då hehe :) men mycket NOS delar kommer köpas och har redan köpt en del. Sedan ska det lagas den rost som... Visa mer
Då borde det inte vara några problem att köra med M45, även M46 borde gå fint att köra med med de effektuttagen! Men 200-220hk B20 låter ju inte helt fel Jag tror även att din M40 låda borde hålla för de effekterna, så länge som du inte håller på med en massa karateväxlande
ah kan tycka det också men ska leta och kolla på de som kör rally och vad de har och kör med , men ska nog leta efter en sprängkåpa som passar till m45 på b20 Hehe satsar på bra ryt i lilla b20in sen
Det är en hel del rally-Volvos som kör med M45 dogbox, med rakskurna drev. Dessa kostar dock en hel del Sen är det många i Rallycross och rally som kör med standard M45 lådor.
Antar att m45 är enklast och billigast alternativ att använda , dogbox är ju riktigt tufft men den kostar väll närmare 30 tusen ungefär Dra ända in i helvete vilken jävla växelåda haha
kul projekt:) också roligt att du tar vara på en sådan gamman klenod:)
Tack , roligt att vi tycker samma då haha nej men tycker det är värt att lägga ner tid i denna bil då den är värd det samt att man ser knappt någon längre så det är roligare. men välkommen till projektet.
Antar att m45 är enklast och billigast alternativ att använda , dogbox är ju riktigt tufft men den kostar väll närmare 30 tusen ungefär Dra ända in i helvete vilken jävla växelåda haha
M45 är ju en rätt dyr låda? Många rallyåkare som vill ha dem då de har låg utväxlig o håller jävligt bra m46 håller med bra fr den delen, o du får många grr 4 m46 till samma pris som en m45 Om du inte har tur o hittar en billigt..
Runt 500kr-1000kr brukar man kunna hitta en M45 för här omkring iaf. Köp en för säg 700kr sen renovera med nya lager och packningar kostar 800kr i delar. 1500kr för en tålig låda tycker inte jag är så farligt Ska väl hålla för en 220hk utan problem om du inte kör som ett cp
Antar att m45 är enklast och billigast alternativ att använda , dogbox är ju riktigt tufft men den kostar väll närmare 30 tusen ungefär Dra ända in i helvete vilken jävla växelåda haha
M45 är ju en rätt dyr låda? Många rallyåkare som vill ha dem då de har låg utväxlig o håller jävligt bra m46 håller med bra fr den delen, o du får många grr 4 m46 till samma pris som en m45 Om du inte har tur o hittar en billigt..
Tycker ändå inte att just m45 ska vara svår att hitta , det ja får leta efter och betala är sprängkåpan tror jag
Runt 500kr-1000kr brukar man kunna hitta en M45 för här omkring iaf. Köp en för säg 700kr sen renovera med nya lager och packningar kostar 800kr i delar. 1500kr för en tålig låda tycker inte jag är så farligt Ska väl hålla för en 220hk utan problem om du inte kör som ett cp
Ah ska köra på m45 till en början med så får vi se vad den håller för
Så fått läst igenom tråden nu jäkla grymt bygge du gör detta kommer man följa 😀
roligt att du gillar det , kommer en relativt stor update snart men den kommer efter jul då ja har tid att sitta vid datorn lite , har hänt mycket roligt nu men välkommen till tråden.
Helrätt projekt rakt igenom! Enda jag skulle kunna klaga på är att du bytte ut nummerskyltarna När man ser detta så längtar man ju inte mindre tills det ska bli bil av min 242!
Helrätt projekt rakt igenom! Enda jag skulle kunna klaga på är att du bytte ut nummerskyltarna När man ser detta så längtar man ju inte mindre tills det ska bli bil av min 242!
Roligt att du tycker de ! ja har ju original skyltarna kvar så får la rikta dem å måla eller något Ja 242 är de enda rätta !