Fick hem 5x112 19" ET45 235/35 här om dagen och satte på dom på bilen. Golf r32 2006. För det första så tar OKet i framfälgarna då jag har större OKs än original, men det löste jag med 3mm spacer. När jag testade köra så skrapar däcket i när jag svänger mycket samt att det tar i därbak vid gupp med passagerare. Jag har coilovers därfram och höjde direkt tills det inte gick mycket mer, men det forsätter att skrapa i. Hur ska jag gå till väga? Finns det något att göra ens? Bilen är självklart sänkt, men inte överdrivet sänkt alls. Frågade firman som jag köpte utav om det kommer att passa utan att skrapa i , även om jag har en del sänkt, självklart så säger det att det skulle passa utan större problem
Såhär ser det ut:
Är det kört eller finns det något att göra som inte alls är alldeles för pjåkigt? :S Tror ni 18" kan passa utan att ta i någonstans? Original har ET51 medans alla de flesta 18" är ET45.
Fick hem 5x112 19" ET45 235/35 här om dagen och satte på dom på bilen. Golf r32 2006. För det första så tar OKet i framfälgarna då jag har större OKs än original, men det löste jag med 3mm spacer. När jag testade köra så skrapar däcket i när jag svänger mycket samt att det tar i därbak vid gupp med passagerare. Jag har coilovers därfram och höjde direkt tills det inte gick mycket mer, men det forsätter att skrapa i. Hur ska jag gå till väga? Finns det något att göra ens? Bilen är självklart sänkt, men inte överdrivet sänkt alls. Frågade firman som jag köpte utav om det kommer att passa utan att skrapa i , även om jag har en del sänkt, självklart så säger det att det skulle passa utan större problem
Är det kört eller finns det något att göra som inte alls är alldeles för pjåkigt? :S Tror ni 18" kan passa utan att ta i någonstans? Original har ET51 medans alla de flesta 18" är ET45.
Tack på förhand!
Vad körde du med för fälgar innan då som fungerade? Det känns som spontant att du har ökat rullomkretsen.
Vad har du bytt till för ok om de där skulle vara större än original? Vad är det för bredd på fälgarna?
När han säger att han har större ok än original så refererar han nog till andra Golf modeller av samma år gång med mindre ok. Det är R32 original ok på bilderna.
Jag skulle nog tyvärr vilja säga att du valt fel fälg... iom att du måste köra med spacers osv. Det enda du kan göra är att rulla skärmkanterna men det är ingen garanti att det blir 100% ändå.. Den kommer försätta att skrapa i innerskärmarna ändå (Fram och bak).. jag vet inte om det är direkt rekommenderat att ta bort dom men du kan ju bygga om den lösningen också.
Många som har denna typ av fälgar på en sådan här bil åker nästan helt stumt.. Eller på air så du kan höja när du kör den
Vad har du bytt till för ok om de där skulle vara större än original? Vad är det för bredd på fälgarna?
När han säger att han har större ok än original så refererar han nog till andra Golf modeller av samma år gång med mindre ok. Det är R32 original ok på bilderna.
Jag skulle nog tyvärr vilja säga att du valt fel fälg... iom att du måste köra med spacers osv. Det enda du kan göra är att rulla skärmkanterna men det är ingen garanti att det blir 100% ändå.. Den kommer försätta att skrapa i innerskärmarna ändå (Fram och bak).. jag vet inte om det är direkt rekommenderat att ta bort dom men du kan ju bygga om den lösningen också.
Många som har denna typ av fälgar på en sådan här bil åker nästan helt stumt.. Eller på air så du kan höja när du kör den
/mvh soyd
Lite det jag trodde med
virre3 skrev:
Tack för svar allihopa! Hur tror ni det blir med 18"? Med tanke att det är et45 så måste jag ha spacers 3mm fram pga oken.
att du behöver använda spacer för att klara oken har eg inget med et att göra utan utformingen av navet på fälgen. ditt största problem är inte diametern utan bredden(!) på fälgen ihop med et. smalare fälg=mindre risk att den tar i.
och tar du bort innerskärmarna så i princip måste du bygga en egen lösning, annars finns det en del som sitter illa till för de stackars tvärställda motorerna
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |