3855
Sök

Drar åt höger?

2 Inlägg
27 juni 2005
Trådstartare
Vad bör man kolla upp om bilen drar åt höger? I synnerhet i högre hastigheter. Lufttrycket i däcken var det första vi kollade, men det hjälpte inte. Kan det hjälpa att rotera däcken? Eller balansera dem? Eller kan det vara något fel med upphängningen eller ngt liknande?

Administratör
2 980 Inlägg
27 juni 2005
Testa först med att kolla lufttryck sen skiftar du framhjulen sätter vänster på höger osv om bilen drar åt andra hållet nu så är det fel på däcken sätt dom bak eller nått då. Är det ingen skillnad är det troligen cambern på bilen som är fel då är en hjulinställning det enda alternativet.

En kopp av den svarta såsen...

1 489 Inlägg
27 juni 2005
Bromsarna ligger på så bilen drar åt höger ?? Känn på högerhjulet ifall det är varmt när du har kört. Akta så du inte gör som jag gjorde på en Pontiac bara smile. Hela handen blev röd wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

99 Inlägg
27 juni 2005
Jag lämnade in bil idag för framvagnsinställning efter att just ha sänkt den. Det blir en grym toe-out på polon efter sänkning, och det märktes ju särskilt när jag va ute å körde hur bilen drog åt ena hållet sen om vägen lutade lite så drog den åt andra hållet :-)

Den inställningen var välbehövlig, för toe var -2.35%.

Men som sagt, det är för att jag just har sänkt den. Samma effekt borde det rimligen bli om fjädringarna börjar säcka ihop (motsvarande en 40mm sänkning ellerså).. Så om du inte har nyligen pillat med fjädringarna eller så så borde det iallafall inte vara det.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Sök