Osäker på den bakre lambdans funktion.
Sluten krets borde vara synonymt med kortslutning. Är kabeln av eller är det plasten som smällt undan?
Om kabeln är spänd kan sladden ryckas ur innuti lambdan, eller få brott när motorn eller avgasröret gungar och kanske lägga sig emot lambdans gods och blir på så vis en "sluten krets"
Kanske är kabeln skavd emot något och jordar sig själv? Med tanke på att du inte hittar den främre lambdan i programmet, och du får en relaterad felkod så låter det väldigt troligt att något är fel med den eller kablaget från den.
Prova följ kabeln och se om du kan hitta var den ansluter och koppla lös samtliga sladdar och prova starta och se hur den reagerar. Är det en kortis borde den försvinna och motorstyrningen borde gå i nödprogram och gå lite fett eftersom lambdan nu är bortkopplad.
Är det endast när du fullgasar som det här händer? Vid fullgas skickas nån signal från en brytare på gasspjället eller potentiometern att det är acceleration som önskas och skickar då på en aningen mer soppa och ställer tändningen lite aggresivare på vissa bilar. Och när du har turbo med elektrisk styrning via magnetventil så blir det ännu mer avancerat. Den kanske ballar ur och tokladdar tryck utan att resten av sakerna reagerar.
Jag gissar bara nu, men man har ju varit med kom konstigare saker förut
![smile](img/smilies/smile.png)
*Edit Såg filmen och det verkar som om den går i nödprogram av något slag. Du kan inte fullgasa utan att den säger ifrån. Hade en bil som höll på sådär efter varje gång man hade stängt av den. Den gick i tomgångsfart tills man kom i en nedförsbacke och fick lite mer varv. Då släppte det som en plugg och bilen drog iväg och gick som den skulle tills man stängde av bilen och samma visa igen.
Gemensamma nämnaren är att både din och min bil har automat och en turbo. hmmm