Nu är det jag gruvat mig mest för på hela renoveringen gjord...LACKERING!!! Ägnade hela helgen åt detta, känns riktigt skönt att de är klart nu
Lackade i spolhallen bredvid verkstan
Efter ett par lager slipgrund på fredagkväll och våtslipning på lördagmorgon, så var det dags för topplack...L87 Pärlvit blev det! Blev nöjd med resultatet för att vara gjort själv i en spolhall utan riktigt utsug! Polera en gång bara så man får bort lite färgdimma från lacken!
Nu är det bara att få tummen ur arslet så motorn blir klar, vill inte lägga på karossen på plattan innan ja får på motorn...känns lättast så!
Är även nöjd med att ja fick tag på breddade plåtfälgar...nu slapp ja göra de själv!! hahaha
Gjorde de bästa ja kunde de ju en garagelack, så om man synar noga så hittar man små saker, men blev bättre än ja trodde! En polering på de där så bli de bra
Karossen är ju färdiglackerad nu, och vill få fast motorn på plattan innan ja lyfter tillbaka karossen!
Så har lagt lite tid på att få motorn att se skaplig ut och förhoppningsvis ska den fungera bra!
Planen var att trimma lite, men blocket var lite för slitet, så satt ihop den i originalutförande och kör så ett tag och bygger på en ny motor när det dyker upp något lämpligt
Ska se om inte simultanförmågan klarar av att göra båda samtidigt...nackdelen e att ja bara har helgerna på mig att få saker gjorda...jobbar 25mil hemifrån!
Ska se om inte simultanförmågan klarar av att göra båda samtidigt...nackdelen e att ja bara har helgerna på mig att få saker gjorda...jobbar 25mil hemifrån!
Jäklar det var ju en bit bort.. tur du får mycket gjort på helgerna!