zzr94092 skrev:
köpt den av handlare eller privat?
Handlare, dom har tyvärr stängt fram tills på Tisdag men jag har en hel lista med problem som dom måste åtgärda, det här är bara ett ytligare bekymmer som uppdagats.
listan som jag har sammanställt bara nu under 1 - 2 dagar är följande
1# Kallstartproblem (Som beskrivits ovan)
2# Huvudbromscylinder läckage (Märktes väldigt bra när man står still att bromsen sakta sjunker ner i golvet, detta gör bilen livsfarlig att framföra och borde ha belagts med 2:a eller körförbud när handlarna besiktade bilen för 100 mil sen)
3# Nycklarna passar inte låsen på bilen, varken förardörren, passagerardörren, handskfacket eller ON/OFF för Airbagen (Använde bara dosan för låsning/upplåsning vid provning)
4# Ena dosan till dörröppningen är kass (Den jag inte använde vid provningen av bilen, fungerar i övrigt men inte för att öppna bagageluckan)
5# Punktering på ett av sommardäcken (Var inte monterade när jag köpte bilen så missa detta)
6# Två av sommardäcken är olagliga (Under 1,6 mm)
7# Belysningen till växelspaken är ur funktion
8# Batteriet trasigt, dom hade laddat ur det helt i bilhallen så nu tar eller håller det inte laddning alls längre, tur att jag har starthjälp iaf så jag tog mig till jobbet i torsdags
Enligt mekanikern jag nyss pratade med så är det en ca kostnad på 15 000 kr att åtgärda min lista och han trodde också att allt skulle gå på garantin eftersom det inte var något som handlarn upplyste mig om vid köp, har jag tur så kunde det vara något problem med dieselpumpen och det var enligt meken bra att få det åtgärdat då det är den dyraste reservdelen på en diesel bil och något som man verkligen inte vill betala reparationen av själv. Han visste dock inte på rak arm om det var en elektronisk gaspedal (Eller vad han nu pratade om) och den kunde också vara trasig men han kunde inte förklara hur den kunde bli bra om den fick stå och gå på tomgång i några minuter