Rickard-v skrev:
När du skriver extremt blir förväntningarna extremt höga på detta projekt.
Lådan ser Inte ut att bli extremt stabil. Inte ens normalstabil. Du skulle monterat flera mellanväggar på de stora ytorna. De kommer svänga ordentligt. 6st 4" portar till 8st 12" är inte det 2 för lite?????
Ljuddämpningen ser riktigt bra ut. Värm dem lite med varmluftpistol så är de lätta att forma efter underlaget.
Har du sett Nissan micran med 32st 8" ????
Ber om ursäkt om jag inte uppnår "extrem" titelns kriterier för dig, men för många andra så tror jag att 8st 12" basar i en liten golf 2 är rätt extremt. Speciellt med det 2siffriga antalet 6,5" högtalare som ska in i bilen. Det är trångt i en så liten bil om det ska bli snyggt också
![smile](img/smilies/smile.png)
Sen får jag erkänna att detta är min första stora låda jag byggt. Tidigare byggt 3st 100liters lådor samt 1st 160liters låda, så 380liter är lite nytt för mig, lite annan teknik för att få det stadigt. Mina tidigare byggen har snittat runt 140dB iallafall. Tänker inte påstå att jag är något proffs på att jaga dB, men 140.0dB i en 740 sedan med baksätet kvar och lådan i trunken är rätt okej i mitt tycke
Men som jag sa tidigare, 380liters låda är nytt för mig, men vi får se hur det rör på sig sen. Kan tillägga att detta inte blir någon dB bil, det är en show bil och ska spela utåt
Sedan ang portningen så har jag faktiskt rådfrågat med Niklas på BRL och han trodde på att det kunde funka, men det återstår att se
![wink](img/smilies/wink.png)
Du får komma och kolla när hon är klar!
Kevaz skrev:
Ser ju riktigt maffigt ut!
Hade själv 2st gas silver 12" i en fabrikslåda för ett par år sedan, riktigt trevliga basar för en sjukt bra peng! smile
Vad har du för avstämning på lådan?
Okej! Jo de är goa, du får komma och lyssna sen när hon är klar
![wink](img/smilies/wink.png)
37Hz är lådan avstämd