3771
Sök

Bilen tappar färg på stötfångaren (Hyundai i40)

1 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
Hej
Vi köpte en ny vitmetallic Hyundai i40 för ca 1,5år sedan och fick stötfångare skadad efter ca 5 månader.
Lämnade in den via försäkringen och fick den bytt och omlackad, men när vi skulle hämta ut den var det helt fel nyans i färgen och vi accepterade inte utan de fick lov att lacka om den efter någon vecka. När vi andra gången hämtade den såg det bra ut och vi var nöjda.
Nu efter ca ett år har lacken släppt på 2 ställen ungefär lika stort som en enkrona.
Jag kontaktade skadecenter och de ville att jag skulle komma in och visa upp den, gjorde det men de menade att det berodde på stenskott och att det ofta blir så när dom lackar en stötfångare i plast för de har inte samma lokaler och lackutrustningar som när de tillverkas, han sa att man måste fylla i alla stenskott med klarlack annars blir det att färgen lossnar när man tvättar den...
När jag kom hem uppgiven att de inte åtog sig att fixa det såg jag att där färgen har gått bort så är det den gamla lacken under som var i fel nyans, min fråga är ifall det ok att lackera direkt på den gamla lacken eller har skadecenter "fuskat" och kan jag i så fall klaga på att de inte har gjort det på ett riktigt sätt och kanske på så sätt få den omlackad igen???
Senast redigerat av jfh (11 april 2015)

3 722 Inlägg
11 april 2015
Den sämsta ursäkten jag någonsin hört! Och ja det låter verkligen som ett fuskjobb. Bara på dom!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 april 2015
Dom har fuskat, riktigt dåligt underarbete är felet! så bara o stå på dig o låta dom lacka om den eller lämna till en serriös lackerare o låta dom betala smile

4 468 Inlägg
11 april 2015
för dåligt slipat ,på den felaktiga färgen...=lacksläpp senare,det är det som TS just  nu har problem med..

"Jag kontaktade skadecenter och de ville att jag skulle komma in och visa upp den, gjorde det men de menade att det berodde på stenskott och att det ofta blir så när dom lackar en stötfångare i plast för de har inte samma lokaler och lackutrustningar som när de tillverkas, han sa att man måste fylla i alla stenskott med klarlack annars blir det att färgen lossnar när man tvättar den..."
Vilket skitsnack av skadecenter....
Senast redigerat av zzr94092 (11 april 2015)

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
11 april 2015
Vissa stötfångare/plaster är så feta att man behöver torka av dom med ett visst medel och senare ha en speciell "grund" som gör att färgen sätter sig bättre..vet att vi provlackade några nya Toyota stötar utan att göra något..o när man spolare med högtryck så flög färgen bort..kan ev va samma problem med Hyundai..

Sök