11 april 2015
Trådstartare
Hej
Vi köpte en ny vitmetallic Hyundai i40 för ca 1,5år sedan och fick stötfångare skadad efter ca 5 månader.
Lämnade in den via försäkringen och fick den bytt och omlackad, men när vi skulle hämta ut den var det helt fel nyans i färgen och vi accepterade inte utan de fick lov att lacka om den efter någon vecka. När vi andra gången hämtade den såg det bra ut och vi var nöjda.
Nu efter ca ett år har lacken släppt på 2 ställen ungefär lika stort som en enkrona.
Jag kontaktade skadecenter och de ville att jag skulle komma in och visa upp den, gjorde det men de menade att det berodde på stenskott och att det ofta blir så när dom lackar en stötfångare i plast för de har inte samma lokaler och lackutrustningar som när de tillverkas, han sa att man måste fylla i alla stenskott med klarlack annars blir det att färgen lossnar när man tvättar den...
När jag kom hem uppgiven att de inte åtog sig att fixa det såg jag att där färgen har gått bort så är det den gamla lacken under som var i fel nyans, min fråga är ifall det ok att lackera direkt på den gamla lacken eller har skadecenter "fuskat" och kan jag i så fall klaga på att de inte har gjort det på ett riktigt sätt och kanske på så sätt få den omlackad igen???
Senast redigerat av jfh (11 april 2015)