Tjenare, jo jag har lite funderingar på vad jag behöver köpa in för att byta orginal motorn mot en 940 ltt motor i min 740. Så delar jag vet behövs införskaffas är motorn antagligen, m90, kardan och bakaxel.
Behöver man byta kablaget ifrån 940 till 740 också.
Sen när jag är klar med konverteringen så tänkte jag att regga med ltt i 740n, någon som vet vad som behövs göras, uppgradering av något tex.
Tar gärna emot tips om denna eller andra konverteringar som kan hjälpa mig på vägen.
Srry.. totalt mitt fel, 740in är ej införskaffad än, så ni kanske vet hur det är med årsmodellerna, vilka som det behövs göras mer jobb på osv.
@Volvoqq nä, bakaxeln är mer för mitt egna bruk
88B och framåt har LH 2,4 och det har 940 för styrhenheterna. Äldre än 88A har LH 2,2 och då måste du byta elen. Dom nyare kan du bygga om och byta styrenheterna.
Jag gjorde det lätt tog helt och hållet elen ifrån 940 och satte i 740. Mätarhus, värmepanetet och instrumentbrädan:D