Jag har haft en 325i 2006 med 2,5l N52-motorn sedan april förra året och har kört ca 900mil med den snart. Jag är väl rätt så nöjd, men jag vill nog påstå att jag föredrar E46 rent körmässigt. Även lite skeptisk till valvetronic och avsaknaden av spjällhus pga att jag tycker att känslan vid gaspådrag är lite skum jämfört med E46:an (dock old school M52:a med gasvajer från pedal till spjällhus), men det är rätt så skapligt flås trots allt
Förbrukningsmässigt tycker jag att den ligger rätt så högt med motsvarande körning som mina andra två bilar. Jamena.. 323Cin som jag har kört ca 5000mil med kanske snittar runt 1,1l/mil ungefär som min Volvo 740 GLT 16V när jag brukskörde den (kört ca 8000mil med den), men 325:an drar ca 1,3liter/mil med
motsvarande körning. Finns en liten risk att man plågar N52:an mer för att den knappt hörs (??)
Men på längre sträckor går det ju att komma ned till acceptabel förbrukning, t ex Falun-Hedemora (70-80väg) med nitisk hastighetshållning:
Angående själva motorn så har väl vissa topplock bytts ut till en variant med annan design pga att ventilerna har tickat, har dock inte hört något speciellt på min egen 325:a som är tillverkad i januari 2006 (relativt tidig).