Har provat ett par Saabar, och efter vad jag läst så är automatlådorna sällan problem hos dem. Hos saabar får man tydligen vara försiktigare med Oilsludge, ibland elektronik och annat.
Japp, förlorade ju min första billiga bil efter turboras - den startar nu inte ens längre. Men jag är inte bitter eller sur p.g.a det - köpte den med tanken att om den håller 1000 km är jag glad - den höll 1400 km. Var billigare än att hyra en bil för övningsköring!
Fram tills idag har jag suttit och prövat/kört Volvo (V70, V50), Saab (9-3, 9-5), VW (Golf, Passat), Skoda (Octavia), Seat (Leon), Ford (Mondeo) och en Alfa Romeo Mito. Provat en hel del med tanke på hur kort tid jag faktiskt kört bil. De flesta av dessa har tyvärr varit ganska nya, går ju inte riktigt att jämföra med äldre exemplar.
Tack för alla tips hittills! Har uppdaterat listan lite och ska iväg idag och titta på ett objekt utanför Vetlanda. Håller tummarna
. Ska ta med mig en kompis som är i stan och som kan lite mer om bilar.
Edit: kan ju säga att en bil/bilmärke jag VILL provköra är
Mercedes Benz. Är riktigt nyfiken på hur en C180 eller E-klass Benz från början av 2000-2005 känns att köra, om den har vettigt miltal och har skötts någorlunda bra.