Ibanezman skrev:
Jag passar på att fälla in en fråga här i tråden.
Finns det några tips att få om var och när man ska befinna sig på olika
platser för roliga händelser?
Finns det någon plats med liveband, burnoutplats och så vidare?
Jag var i Västerås 2011, men vi hade ingen koll på någonting där då.
Torsdag är en bra dag att gå på marknaden inne på området,lagom med folk så man slipper trängas.Det är också en bra dag att cruisa,det rullar på rätt bra till skillnad mot fredag och lördag.
Fredag och Lördag är det bedömning av bilar ett par timmar varje dag, inne på området där läktaren finns,ganska skönt att bara sitta ned å njuta av fina bilar och lyssna på en kunnig speaker
På Lördagen är det Lead Parking ute i Skultuna,brukar börja vid lunchtid ungefär,där ställs det ut Custombilar och Hotrods,skön träff med lite lugnare tempo än inne i Västerås.
På Hälla finns det laglig burnoutsträcka(lite tråkigt att se på då det blir organiserat tycker jag)
Däremot längs cruisingslingan inne i stan(cityringen, i höjd med högskolan) brukar det bli en del burnouter,det är ett bra ställe att fälla ut campingstolen och ta en kall.
Autotec brukar ha öppet hus under hela helgen,där kan man gå in i verkstaden och kika på fräna byggen och renoveringar,där spelar även liveband på kvällarna,ligger ett stenkast från Hälla,på andra sidan E18
Själv tänkte jag ta ett sabbatsår från PBM i år och besöka Power Hot Rod Reunion istället,får se hur det går.