Vi får se om oljan kommer till backa av själv trycket, men jag har en oljepump om det inte funkar. Jag var tvungen att ta oljekyl rören för att få plats med ic rören. Så det blir ett nytt separat oljekyl😊.
Inget vidare tryck i en oljeretur så sätt dit pumpen me en gång så slipper du problem, dom flesta jag sett som kör sån här setup har separat oljesystem i bak med tank,pump,kyl för oljan. Lite scary me så mkt oljeslang under bilen Grymt bygge annars!
Tack för tipset, då sätter jag på pumpen. Jag tänkte byggt ett eget oljesystem men det var många som tyckte att det var överkurs och onödigt. Oljeslangen ligger i en skåra så dom ligger ganska säkert. Men om allt går bra så tänker jag dra aluminiumrör som Oljeslangen få ligga i.
Det gamla.
Det nya på plats😊
Ett litet kyl till lådan.
Och till sist så kom dumpventil på plats, längtar efter att höra hur det kommer låta.☺
Nu väntar jag på boxen, men status är okänd😔 så någon stans mellan Australien och Sverige är den.
Du måste vrida lagerdelen på turbon. Oljereturen ska peka rakt neråt, då det endast är självfall där.
Det måste sedan vara fritt fall med så lite böjar som möjligt ner till antingen en catchtank till vilken sen din returpump är ansluten, eller direkt ner till returpumpen.
Oljereturen är nästan rakt ner. Jag använder 12mm slang från turbon på grund av att jag har pump. Ska prova så att jag ser så att pumpen hinner med. Använder koppling från svedol och slangklämma.
Får be om ursäkt för att en lång tystnad, men har flyttat och fått nytt garaget. Men nu ska jag försöka att fortsätta med bygget. Har fått hem den nya styrboxen. Men har lite strul att datan hittar inte boxen. Bilder kommer tack för kommentarerna.