Då originalswitchen gått sönder så har jag tänkt att skita i denna och istället ha en liten panel med några brytare. Detta då det av tidigare ägare ändå är lite specialkopplingar gjorda, lika bra att gå hela vägen tänker jag.
Detta är kontakten som går till denna brytare
och infon jag hittat om denna kontakt är följande:
B1 A3 12RD/WT FUSED B(+)
B2 F33 14PK/RD FUSED B(+)
B3 G26 22LB KEY-IN IGN. SWITCH SENSE
D M3 22PK/DB CARGO LAMP DRIVER
H L2 16LG HEADLAMP SWITCH OUTPUT
I E1 18TN PANEL LAMPS DIMMER SWITCH SIGNAL
P L11 16LG/BK FLASH TO PASS DRIVER
R L7 16BK/YL PARK LAMP SWITCH OUTPUT
U G75 22TN LEFT DOOR AJAR SWITCH SENSE
B-kontaterna är inget konstigt - ström in på två av dessa och ström in vid tändning på den sista.
H matar jag med ström direkt från plus och får halvljusen (och då helsjusen) att lira. Dessvärre fungerar då inte bromsljusen. Om jag där emot har den defekta switchen ikopplad och lirkar lite i denna så kan jag ibland få bromsljusen att fungera, detta kräver alltså någon mer ström som går via denna switch.
Är inte helt med på vad dessa benämningar innebär.
D - ???
H - hel/halv
I - instrumentpanelsbelysning?
P - ???
R - Parkeringsljus?
U - Bland annat buzzern?
Hur kopplar jag mig bäst/korrekt/smidigast runt detta och då istället kör med switchar? Är lite meck då jag inte har en hel switch att mäta på, hade jag haft det (och faktiskt vetat vad alla lägen på denna switch gör) hade jag ju kunnat lista ut vilka jag bör bryta för att få önskat resultat.