Fortsatt med de elektriska idag, kopplat klart de mesta på sprutet, bara huvud + kvar samt de som ska till mätarhuset men glömde grönboken idag så kunde inte koppla in de,
den kablen som sitter medklämd i strömtjuven e till förvärming lamda, som tur va så kontrollmätte ja även i kontaktstycket och märke att ena stiftet hade hoppat ur, så fick spänna till låsningen och pilla i de igen!
Fick även lite hjälp av min volvo 240 bok idag, skulle förlänga kablen till lmm tänkte jag, fanns några altenativ att välja på
1, sprätta upp hela kabelskyddet och dra tillbaka kablarna. de altenativet föll bort direkt
2, dra nya kablar ijämte och tejpa ihop med det andra. föll med bort direkt,
3,det altenativet de blev, först kolla kopplingschemat vart alla kablar från lmm tar vägen, alla kablarna går in till styrboxen så tog fram skarpellen och snittade upp höljet vid torpedväggen, mätte sedan fram vilka kablar de va och klippte av dom
även jorden klipptes av, men tänkte efter lite sen och tänkte den kan ju inte jorda i boxen för boxen måste med jorda någonstans. så mätte lite med mitt summerläge och visa sig att lmm kablen jordar både lmm och boxen i en av dom jordkablarna som sitter uppe vid spridarna så satte ihop dom kablarna igen och satte en sån ''tjuvskarv''
sedan hamnade lmm kontakten här borta, kablarna är trädda i ett orginal kabelhölje fram till kontakten, skarven vid torpeden tejpades igen
tvättade även av resten av härvan samt fixade en kontakt till tändspole kablarna och drog in den i kupen,
den ena ska ha plus och den andra e till varvräknaren
här är bilderna ur 240 boken, här finns nog svaret varför kablarna har olika färger i de 9-polika kontaktstycket
lh2.4 -89
lh 3.1 -89 till -93
hoppas sprutet funkar sen men de tror jag iallafall
imorgon ska de sista pillas ihop! bytte även rattstång med tändningslås idag så nu har hela bilen samma nyckel! (inte handsfacket en)