Läst igenom hela tråden nu, riktigt imponerad av ditt jobb! Att du gillar el är ju roligt för dig haha! Planerar väl nån värre maskin i min 740 nån gång men har ju LH2.2 så får bara mardrömmar när jag tänker på det haha Keep up the good work!
Hoppas projektet existerar fortfarande? Jag (eller vi) väntar med spänning pa nya uppdateringar
Ja då fast bilen står i garaget under sitt täcke, blev en pause vid juletiderna, insprationen försvann för tillfället, Nu för tillfället håller ja på med droftingbilen då de e säsong för det. Hoppas insprationen kommer tillbaka framöver!
städade ur garaget idag och släpade fam 760n från sitt hörne, bilderna är tagna där den stod
kom även ut en 760 på facebook som ja la ett bud på, har haft kontakt med säljaren så får vi se om de blir affär, perfekt donator bil, en volvo 760 gle -82 chassi nr 1356, itrafik 1989, v6 manuel, grön/grön kombo, stått under ett träd i 15 år men är helt komplett och alla orginaltilbehör finns!
, söker fortfarande 760 listen på instrumentbrädan!
oxo lite klyven över hur man ska göra med innertaket, frågan e hur lätt de e försöka få tag i orginaltyg, både färg och material, de gröna innertaket ja har är ju helt så vill inte direkt skära bort en bit.. och är väl bara 760 och turbon som har denna typ av innertak,ingen som har nått tips? får man inte tak i orginaltyg så ser de nog bättre ut att ha de blåa taket tills vidare, inte jätte mycket nyansskillnad på de blåa och gröna när de hänger i taket men vet inte hur man ska göra, hade ju velat ha i taket snart så man kan göra klart ut/insida :?:
satt i lite till av inredningen idag, lödde fast panelen för värmepaketet bland annat
sen tänkte ja testa ta multimetern med summerläget på batteri plus och jord, vilket resulterade i att den pep... =kortslutning, felet lokaliserades ganska fort till jordpungten vid passagerargolvet där värmepaketet jordas, mätt som en galning och är typ jord i alla relän osv, grävt som tusan i allt vilket resulterade i att jorden försvann från reläna. men bak på panelen till värmepaketet så är de jord på typ 4 stift (ska vara endast på ett) så antingen matar de jord bakvägen eller så e de där de blir kortslutning, ska testa ta bort jorden där imorgon och se om de fortfarande ger kontakt immellan stiften, gör de det så är de fel på panelen, antingen alltid varit de eller så hände de nått när ja lödde, för märkte ganska tydligt att koppar leder värme väldigt bra ifrån lödpennan, så kanske va så ja råkat bränna ihop panelen, annars är problemet nån annan stans...... testat koppla ur själva fläkten osv ifall den varit kortsluten men utan resultat...
även försökt fota innertaket för att kunna visa upp va de ska va för typ av mateial
är nästan lite filtaktigt. nån som vet om volvos inredningskod 820 är volvos benämning eller om de är en grön färgkod?