3839
Sök

Brus + generator ljud!

80 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Tjena.
Jag får ett brus ljud i basarna och basarna följer motorns varv i ett pipande ljud. Brusljudet är även när bilen är avstängd, det liksom knäpper i högtalarna, t.ex. när jag byter låt eller dylikt.
Lågnivåkabeln ligger inte för nära strömkabeln, de ligger på varsin sida av bilen.
Jag har testat med störningsfilter och det blev ingen skillnad. Nån som har en susning om vad felet kan vara?
M.v.h Daniel!

Volvo & Audi!

1 893 Inlägg
17 december 2006
Jord fel. Antagligen för steget. Men eftersom klickandet hörs också vid låt byte, kolla även CD'n. Se till så jordkabeln är fäst  ordentligt, dra underlaget plåtrent för bästa kontakt.

80 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Okej, det låter inte i högtalarna som är inkopplad i stereon, bara ur basarna som är kopplat till steget. Ok, ska skrapa rent rejält och se till att det är bra kontakt.
Tack för tipset!

Volvo & Audi!

1 Inlägg
30 december 2006
Tjena!
Jag hade ett liknande problem i min bil..
Felet var då att remote kabeln hade kommit under steget..
Jag drog bara undan remoten från steget så var oljudet borta!

35 Inlägg
30 december 2006
kan även bli så när signaljorden har gett upp i huvudenheten . men kolla även upp steget då jordslingorna  som ligger där i kan ha gått sönder först och vill då ha jord genom lågnivåkablen med resultatet att signaljorden går i huvudenheten

796 Inlägg
1 januari 2007
jag har varit med om exakt samma sak jag drog om kablar köpte nya satte i nåt brus filter men inget hjälpte sen köpte jag ny huvudenhet och då försvann det trots att den ändå bara var 6 månader gammal

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

137 Inlägg
1 januari 2007
lågnivån kan ligga nära strömen på nått dåligt ställe.
jorden kan va dålig
signaljorden kan va fuckad men då låter de hora jämt..
troligen ligger nog nån signal för nära nån ström.. i och med du hör generatorvin...

Sök