8 augusti 2015
Trådstartare
Hej,
Det är så att jag har lämnat in min bil nu 2ggr för samma fel och varje gång har dom lagat den säger dom men felet kvarstår.
Men första gången så va de inte ens fel staget som ni kan läsa längre ner och nu är de fel igen trots att dom bytt yttligare en del!
Felet är att bilen hackar när jag släpper gasen, den hackar till precis innan den börjar motorbromsa.
Det är värre om det är kallt ute eller om det regnar.
Spelar ingen roll vilken hastighet, varv eller växel.
Så vitt jag vet så händer det inte när jag kopplar.
Om jag står på tomgång och varvar uppåt så hackar den till ibland både när jag varvar upp och när jag släpper gasen.
När den hackar till så droppar "boost" mätaren på min dator sen höjs den igen när hacket är över.
Har endast kollat när jag gjort det på tomgång.
Tror Boost mätare är motortrycket dvs vakum?
Använder mig av Torque.
Enligt ett annat program som heter Dashcommand så heter mätaren som droppar när motorn hackar
Ignition timing advance for cylinder
Inga felkoder finns.
Första gången så sa dom att det var ett stag jag köper staget och byter det i min hemstad och då säger den verkstaden att det är inge fel på staget.
Felet kvarstår.
Gamla staget är hur fint som helst!
Och då har jag kvittens på att andra verkstaden har monterat ner det och tillfälligt lagat det t.o.m!
Känns ju jätte bra, dom mer eller mindre ljuger.
Visar dom gamla staget och dom höll med om att det va helt så jag fick iaf ersättning för det jag hade köpt dvs pengar tillbaka.
Åker tillbaka till första verkstaden lämnar in bilen igen och dom byter tändspole och kablar.
Kört bilen en dag nu och felet är kvar!
Allt går på min motorförsäkring men ändå, nu lär jag åka 14mil enkel resa igen till verkstaden och lämna in den.
Dvs 28mil tur och retur.
Det är en Seat Ibiza ST V Eco 1.2 2011
Senast redigerat av Livetarhart (8 augusti 2015)