tjena alla gorgare. har lite frågor om bes på min bil. vet att man måste finnas reservhjul när den bes, men ja håller ju på å trimma motorn och fixar lite andra saker på bilen och ska bygga om avgasystemet helt. just nu har ja 2½" från katt å bak men ska byta till extraktor och 2½" hela vägen och dra så att de blir ett 3" utblås på varje sida, lite mer mot mitten och då kommer vi till själva frågan:
vad säger bilprovningsgubbarna om man kapar bort res-hjulsbaljan helt och her dit rak plåt och bara när man åker å bes. så har man hjulet inne i bagage utrymmet på en pinnbult man her dit, typ punktar fast under inredningen och sen tar bort de när man kommit hem igen. skulle den iden funka?...
tjena alla gorgare. har lite frågor om bes på min bil. vet att man måste finnas reservhjul när den bes, men ja håller ju på å trimma motorn och fixar lite andra saker på bilen och ska bygga om avgasystemet helt. just nu har ja 2½" från katt å bak men ska byta till extraktor och 2½" hela vägen och dra så att de blir ett 3" utblås på varje sida, lite mer mot mitten och då kommer vi till själva frågan:
vad säger bilprovningsgubbarna om man kapar bort res-hjulsbaljan helt och her dit rak plåt och bara när man åker å bes. så har man hjulet inne i bagage utrymmet på en pinnbult man her dit, typ punktar fast under inredningen och sen tar bort de när man kommit hem igen. skulle den iden funka?...
Har aldrig vart med om att dom kollar om man har reservhjul :S dom har förresten inget i bagaget att göra, lägg bara in varningstriangelt i baksätet.
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
aha jasså. hörde nån som sa de att man måste ha reservhjulet där för att de ska gå igenom:S så man behöver allså ingen reservhjul/ res-hjulsbalja när man besiktigar bilen? tänke att dom kollade sånt. har hört talasom de. nä de får bli att fara in till dom att fråga. eller är det nån som vet om de har nån hemsida så man kan slänga iväg ett mail?...
Har heller inget reservhjul i Fieron, det ligger där fram normalt men jag ersatte det med lustgastub och en "punka på burk", bra deformationszon . SBP gubben grymtade men det var nog mest över NX tuben, inga anmärkningar.
Har heller inget reservhjul i Fieron, det ligger där fram normalt men jag ersatte det med lustgastub och en "punka på burk", bra deformationszon . SBP gubben grymtade men det var nog mest över NX tuben, inga anmärkningar.
hehe jasså . ja jag skickar iväg ett mail iallfall för ja har en del andra saker ja ska ha reda på...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
har du drag på bilen måste resrvhjulsbaljor/balja finnas för rätt balans och vikt och för att inte bakdelen ska vara för klen för att fästa upp och andvända draget