3521
Sök

Gula solskydd på rutorna bak?

551 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
matteeee skrev:
Nu är jag i denna tråden om dina gula rutor, och där är väl ändå inga specialbultar som dessa suttit med? Isåfall har någon klåpare monterat dom...
Som det står på "din" länk så monteras dessa på ett par minuter utan bubblor, vatten osv. Givetvis är det lika enkelt att demontera dem.

(Hur kom carpass in i denna tråden? Nåja, nu har du löst problemet med om du slarvar bort passet - men inte problemet om någon stjäl prylar/hela bilen och då får med passet samtidigt. F.ö. har jag aldrig ägt en bil med dylikt pass, och heller aldrig behövt något)

Den öppningsbara Bakrutan har 2 bultar man gjort hål för i plasten.

Svarade om Car-pass då jag stoppat den tråden. Vad gör det, om någon stjäl bilen?

matteeee skrev:
Och förresten har du nog inte Solarplexius. De finns enligt dem själva inte i flera färger, och den färg de finns i är INTE gul smile
http://www.solarplexius.se/faq.aspx

På filmen här är den gul
http://www.solarplexius.se/Default.aspx

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
17 augusti 2015
Nej, den är inte gul. Möjligen ser den ut att vara gul pga ljuset, men den är samma "bruna" som alla solarplexius har.
Utifrån ser det snyggt ut, men inifrån kommer man inte ifrån den bruna nyansen. Men gula är dom aldrig.

Hur stoppar man själv en tråd?

/Mattias

551 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
matteeee skrev:
Nej, den är inte gul. Möjligen ser den ut att vara gul pga ljuset, men den är samma "bruna" som alla solarplexius har.
Utifrån ser det snyggt ut, men inifrån kommer man inte ifrån den bruna nyansen. Men gula är dom aldrig.

Hur stoppar man själv en tråd?

Ok ibland ser den gul ut och ibland brun. Bruna nyanser är inte Politiskt Korrekt i Sverige roll

Det är min lilla hemlighet cool

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

3 059 Inlägg
17 augusti 2015
Denna tråden kan nog anses klar och avslutad.. Tillför inte bilvärlden ett jedra dugg.

551 Inlägg
17 augusti 2015
Trådstartare
Smajly skrev:
Denna tråden kan nog anses klar och avslutad.. Tillför inte bilvärlden ett jedra dugg.

Jo men inte vad du skrev, som har en snyggare cabbe än min där jag nu inte får fram soppa till filtret. Något du upplevt?

Tankmätaren står still också så jag ska lyfta på locket under sätet till tanken, men är lite skrajsen för brand eller explosion.
Senast redigerat av Rorys (17 augusti 2015)

Evildan
18 augusti 2015
Rorys skrev:
Smajly skrev:

Jo men inte vad du skrev, som har en snyggare cabbe än min där jag nu inte får fram soppa till filtret. Något du upplevt?

Tankmätaren står still också så jag ska lyfta på locket under sätet till tanken, men är lite skrajsen för brand eller explosion.

Här är träden gällande tankproblematiken så håller vi isär äpplen och päron eller Golfar och Scénicer om så föredras. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307594

3 120 Inlägg
18 augusti 2015
Solarplexius är det vidrigaste man kan sätta i en bil, ofta skramligt, rutorna går inte att öppna osv. Finns inga som helst fördelar med det om man jämför med toningsfilm.

Evildan
18 augusti 2015
viccoA skrev:
Solarplexius är det vidrigaste man kan sätta i en bil, ofta skramligt, rutorna går inte att öppna osv. Finns inga som helst fördelar med det om man jämför med toningsfilm.

Några fördelar med Solarplexius jämte solfilm:
Bubblar inte eller släpper, som solfilm dyr eller billig kan göra.
Snabbt och enkelt att montera, inga vattenskrapor eller neddränkta dörrpaneler, torrt och snabbt.
Ännu snabbare att demontera utan glasskrapor eller värmepistol.

Korrekt monterat skramlar det inte heller under förutsättning att ägaren inte har en hörselnedsättning och känner sig nödgad att spela stereo på hög volym.

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
18 augusti 2015
Jag har monterat SP i två bilar och hjälpt en kollega montera i en tredje. Ingen av dessa fick skrammelrutor. Men jag har hört om skramlande problem från andra håll med, men det är garanterat felmonterat då.

/Mattias

Sök