Har under många år sett farsans bil stått och förfallit (9år). Så nu är det dax att göra något åt saken och få i ordning den. Det jag har planer på att göra är: -Laga upp all rost -Försöka få tag i nya framskärmar, dörrar, huv... Visa mer
Uppdate! Tog en tur till garaget idag i svarta faran, har ungefär 3 mil dit så man få passa på när man är ledig.
Som vanligt startade inte traktorn... Blir lite bökigt att komma åt verktygen om man inte flyttar på den... Var bara att slå på batteriladdaren och jobba på bränna en stund...
Väntar på att pappa ska bli klar med sin bil så jag kan rulla in den i garaget... Är så sjukt mycket grejor så får inte plats med saaben.. Bara jag får in den innan vintern blir jag glad;)
Körde med soptemas polermaskin för att få lite uppskattning om hur lacken egentligen är, ska tvätta av den ordenligt sen och polera seriöst när garaget är ledigt. Är väl egentligen inte prio 1 att börja med det men men..
Hann även få bort lite saker i motorrummet så jag i princip bara kan lyfta ur motorn och rulla in den när det som sagt blir ledigt. Känns onödigt att börja plocka bort huven och så om jag ändå ska sätta tillbaka den direkt... Så tar så mycket jag kommer åt med den på. Tar ur drivaxlar och så när det är dags att lyft ur
Lite el
Har aldrig lyft ur en motor ur en og900 men det ska nog lösa sig, går ju att sitta i motorrummet så det är ju bra med plats att komma åt om man jämför med min ng900 som man knappt får ner en näve i...