ncc1701d skrev:
Nu har jag kollat på bilen ordentligt.
Det var inte en 99a, utan en 98 (tillverkad v37/98 enl clustertest), och det var en 740i (automat). Ingen L.
12400mil, och han köpte den ny 2001. Den hade stått på 2 bilfirmor först.
Servicar är gjorda, senaste 09, då stod mätaren på 103346. Sedan dess har den gått 2000 mil (330mil/året).
Senaste besiktningar gått igenom utan anmärkningar.
Kylaren och bromsskivor är bytta.
Ingen navigator, bara 6växlare i skuffen.
Regnssensor, avbländande backspegel, rullgardin bak, telefon fungerande, memory stolar, memory ratt finns.
Baksäte ej använt, inga revor eller slitmärken på stolar.
Ljusgrå skinn, mörkblå lack utan bubblor/repor mm, perfekta kromlister runtom. Inte ens begynnande rost i underkant på dörrar eller baklucka.
Oljesprutad undertill och i balkar för några år sen. Ej vinterkörd de senaste 3-4 åren.
Vinterhjul finns men kunde ej inspektera då de står förvarade på däckfirma.
Inga felmeddelande i displayen förutom "Refienkontr.inactive" däcktryckssensorer? Han sa det kom efter senaste
däckköpet.
Jag körde clustertest på den och inga döda pixlar eller mätare (dock lyste siffrorna för hur långt den gått svagare, men det kanske skall vara så?).
Skall besiktigas nu snart då den har 0 som slutsiffra. Bes förra oktober. Skatt betald till april/maj nånting.
Gick bra i motorn vad jag kunde känna vid provkörning, inga vibrationer eller udda ljud i från bilen, tyst som en mus.
Jag ska ta info på carfax för den.
Så vad säger ni?