Totalrenovering av vw split bus type 2 T1 RHD 1962.Elsystemet ska bytas från 6v till 12v motor från 1200cc till 1500cc framöver blir det en massa förbättringar :)
skulle ju bara byta till sommardäck på brukisen.blev rengjort bränslefilter/börjart få dit ny gasvajer.hålrumsprejat dörrar/luckor på bussen.även hjälpt polaren att lackera huven på sin olds imorrn blir det resten lackert på hans lilla bil smile
Äntligen så har ja fått ordning på gasreglaset krånglat mycket. Eller ja som jorden en stor miss att reglaget är Ställbart bra jobbat Peter hahaha Men nu ska det bli förgasarenovering då den går ikke så bra Ha en bra helg följare och löst fölk
Oftast med bilmeckvså går det inte som man tänkt sig åh inte idag eller... Renovera förgasaren då den vill dö så fort man tittar på gaspedalens inre.. Men när ja kommit hem från garaget ringer polaren och säger du ja hitta problemet.. Kablen till brytarna hade lossnat och jordade mot motor sååå nu går den som em klocka igen inte illa för en motor som är 53år Ha en bra helg följare och löst fölk
Mysigt, jag använde fredagskvällen bakom gräsklipparen!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Fick en förfrågan på Facebook ägaren ville mäta lite då Hans buss var lite lite dålig i kanterna. Klart man ställer upp trevlig herre i sina bästa år bussen är en 1960 stått i skogen i 50 år
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!