3181
Sök

Autotech steg 3 c70 t5 -98 för högt laddtryck.

49 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
#1
Min c70 skenladdar , har en auto meter i bilen som går till 20 psi men den går längre än så och mätaren sätter stopp gissar den ligger på 1.5 bar kan vara mer.

Mitt Grundladd ligger på 0.9 bar , har testa göra Westgaten stången längre men ingen skillnad blir ändå 0.9.

har testat med både original och en atm magtventil men skenar på båda ventilerna.

Hur ska jag få ner laddtrycket till 1.1-1.2 ? , då jag inte ens får ner grundtrycket till 0.4 bar.


Cupra_
13 oktober 2015
#2
Är du säker på att mätaren stämmer/fungerar då?

49 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
#3
Känns som att auto meter mätarn visar rätt , före chippning låg den kring 15 psi , kunde gå upp till 20 psi men tappade då till 13-14 psi ungefär , då chippade jag då jag trodde den skena för att det satt 3 tum från turbo å bak.


Cupra_
13 oktober 2015
#4
allaw skrev:
Känns som att auto meter mätarn visar rätt , före chippning låg den kring 15 psi , kunde gå upp till 20 psi men tappade då till 13-14 psi ungefär , då chippade jag då jag trodde den skena för att det satt 3 tum från turbo å bak.

Har du chippat eller mappat? 
Kör du med 3" downpipe och inte mappar efter det så kan du just få skenande laddtryck.

Ett färdigt chip är ju inte alltid anpassat för 3", men det vet ju de som utförde optimeringen.

49 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
#5
Steg 3 chip är väll anpassat för 3 tum downpipe och catback?.
Senast redigerat av allaw (13 oktober 2015)


Cupra_
13 oktober 2015
#6
allaw skrev:
Steg 3 är väll anpassat för 3 tum downpipe och catback?.

Det brukar vara det, men kan skilja på olika trimfirmor.
Annars är ju magnetventil och wastegate vanliga problem, men de har du ju redan kollat. Har du kollat så det inte finns läckage någonstans?

49 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
#7
Var ska det läcka för skenladd , brukar man inte få lågt laddtryck när man har läckage?


Cupra_
13 oktober 2015
#8
allaw skrev:
Var ska det läcka för skenladd , brukar man inte få lågt laddtryck när man har läckage?

Jo oftast, men jag tänker omvänt. Vet du med säkerhet att den bara ska ladda 1,2 Bar på steg 3?

Min bil laddar 1,2 med originalmap, och min gamla S40 laddade 1,2 på steg 1.

Så det inte är så att laddet ska vara högt (närmare 2) men det läcker och du tappar ladd?

Jag vet inte vad autotech sätter laddet på nämligen.
För om inget läcker, mätaren fungerar osv så är det väl bara chippet/mappen kvar att kika på.
Du kan ju få skenande ladd om avgassystemet är typ av efter katten, men det hade du garanterat hört.

49 Inlägg
13 oktober 2015
Trådstartare
#9
Får försöka leta å kolla men svårt å hitta , tråkigt när det alltid är nått.


2 452 Inlägg
14 oktober 2015
#10
om du kopplar ur magnetventilen,vad laddar du då?för kopplar man ur så ska den ju gå i felsäkertläge .

döden kommer tillbaka

49 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
#11
När jag kör utan magnetventil så börjar lambasonds lampan lysa,

Laddar på till 12-13 psi utan magnetventil in kopplad.


4 822 Inlägg
14 oktober 2015
#12
Deception skrev:
allaw skrev:
Var ska det läcka för skenladd , brukar man inte få lågt laddtryck när man har läckage?

Jo oftast, men jag tänker omvänt. Vet du med säkerhet att den bara ska ladda 1,2 Bar på steg 3?

Min bil laddar 1,2 med originalmap, och min gamla S40 laddade 1,2 på steg 1.

Så det inte är så att laddet ska vara högt (närmare 2) men det läcker och du tappar ladd?

Jag vet inte vad autotech sätter laddet på nämligen.
För om inget läcker, mätaren fungerar osv så är det väl bara chippet/mappen kvar att kika på.
Du kan ju få skenande ladd om avgassystemet är typ av efter katten, men det hade du garanterat hört.

den borde ladda runt 1,2.
vid 2 har man krökt orginal stakarna för länge sedan lol
en C70 T5 -98 laddar 0,6 orginal och har ett grund laddtryck på 0,4 wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Cupra_
14 oktober 2015
#13
Christian S skrev:
Deception skrev:
allaw skrev:
Var ska det läcka för skenladd , brukar man inte få lågt laddtryck när man har läckage?

Jo oftast, men jag tänker omvänt. Vet du med säkerhet att den bara ska ladda 1,2 Bar på steg 3?

Min bil laddar 1,2 med originalmap, och min gamla S40 laddade 1,2 på steg 1.

Så det inte är så att laddet ska vara högt (närmare 2) men det läcker och du tappar ladd?

Jag vet inte vad autotech sätter laddet på nämligen.
För om inget läcker, mätaren fungerar osv så är det väl bara chippet/mappen kvar att kika på.
Du kan ju få skenande ladd om avgassystemet är typ av efter katten, men det hade du garanterat hört.

den borde ladda runt 1,2.
vid 2 har man krökt orginal stakarna för länge sedan lol
en C70 T5 -98 laddar 0,6 orginal och har ett grund laddtryck på 0,4 wink

Jaha där ser man, då lärde man sig något nytt.  Tyckte bara att det lät lite för o vara steg 3.

49 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
#14
Testar å köpa en bar mätare och ser vad den visar , 0.9 fast Westgate är långt ut skruvat känns inte rätt.


49 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
#15
Borde det inte gå att skicka in 0.4 bar luft i Westgaten och ställa stången efter det ? , då borde den väll bli rätt ?.


49 Inlägg
15 oktober 2015
Trådstartare
#16
Har nu provtryckt Westgaten och den läker inte , har haft lös downpipe och kolla på den som är inne i turbon är som ett lock som ska öppna den var inte trasig och var inte trög heller.

Någon som har tips på vad det kan vara ?



Sök