dawwe skrev:
Vi kan inte hjälpa alla, eller hur? Dessutom de vi hjälper skall åtminstone försöka anpassa sig till det svenska samhället o försöka ta åt sig av de svenska sederna. Man skall väl inte behöva skämmas för att man viftar med en svensk flagga o dessutom bli kallad för rasist? Se på andra länder i den frågan tex Norge. O för att förtydliga: jag är invandrare så... Man skall hjälpa de som behöver hjälp, men det är ingen mänsklig rättighet att få komma till (bli svensk medborgare) Sverige. Alla länder/nationer har mer eller mindre haft liknande förutsättningar från början till att skapa ett bra/tryggt/välmående samhälle, under årtusendens lopp har ju olika kulturer blomstrat osv.... Sen att korruption/krig/annat ställt till det är beklagligt. Utöver detta finns det ofta stora kulturella skillnader mellan "europeer" och "utom europeer", jag har flertalet "utom europeiska" bekanta vilka tillhör en minoritetsreligon i deras länder o de säger att den dominerande religionen i landet har ett mål endast "Att regera över världen". Sant eller inte vet jag inte men ingen rök utan eld antar jag...
Det var just det jag påvisade att vi inte gör, hjälper alla även om vi har möjlighet att hjälpa flera än vi gör ur ett ekonomiskt perspektiv. Det är ju självklart att det kommer kosta mer när den terrorism som förutspåtts av vissa krafter uppbådas av just dom krafterna bla form av mordbrand.
Däremot är det en mänsklig rättighet att få tak över huvudet och mat i sin mage, det hoppas jag att vi är överens om.
Jag, ser inget rasistiskt i att vifta med en svensk flagga, vilket jag tror och hoppas delas av de flesta när det görs i rätt sammanhang, det är där skillnaderna ligger, sammanhanget.
Många av dom utomeuropeiska problemen grundar sig just i Europa och ekonomiska anledningar såsom mineraler eller försök att bibehålla tillgången utav billig outbildad arbetskraft.
Jag har flera bekanta från olika delar av världen tillhörande den smutskastade religionen som många förknippar med terrorism och våld över lag, dom menar på att dom som är våldsamma inom den religionen är fel ute då det i deras religion inte uppmanas till några våldshandlingar likt dom i exempelvis det gamla testamentet.
Vidare tycker jag det framstår som väldigt egoistiskt och inhumant att invandrare själva motsätter sig just invandring, en bra början kunde vara att då själv återvända till sitt ursprungsland och göra plats för dom "oönskade" som nu anländer med krig, våldtäkter, halshuggningar, regelrätta avrättningar, ovisshet osv i ryggen för att underlätta mottagandet.