Fysiskt passar den bolt-on. Om du har en äldre 9-5 som min så måste du öppna mätarhuset. Sen får du isolera bort airbaglampan från kretsen och löda in dioden på kablar istället ner till kontakten. Dessutom ska det vara ett motstånd emellan. Detta beror på att i äldre 9-5 så styrs airbaglampan via ett stift på kontakten och består av en glödtrådslampa. I nyare 9-5 är den av led och tänds via canbus. Så om du bara kopplar in mätarhuset så tror bilen att airbaglampan är trasig, likaså om du struntar i motståndet eftersom resistansen i dioden är för liten. Då får du felkod på trasig airbaglampa.
Sid kan du strunta i. Koppla inte ens in kontakten så fungerar displayen som tripdator istället och visar om en dörr är öppen och så. Kopplar du in den så måste du ha nya ratten för att kunna styra den och den kommer då visa allt som din gamla sid visade minus klockan som sitter i stereon efter 2006.