M123 skrev:
Då hade jag fel angående att den inte hade Zink i sig. Dock är det där en Traktorolja i mina ögon eller något man har i oljekannan.
Jag gör inga mer diskussioner kring just olja här i din tråd, den blir bara tjatig och går ifrån själv det du håller på med bilen.
Dock är det av vikt att använda det bästa smörjmedlet man kan.
Helst på en Cadillac där allt bra nog nära kostar 3 gånger så mycket och är svårt att få tag på mot andra märken.
Okej. Ja, jag har förstått att många tycker olika om oljor. Jag får se hur jag gör. Om jag ska byta eller inte. Men jag tror nog att min bil inte tar skada av oljan jag har i nu.
Kan ju köra med den och byta nästa gång.
Nåja.
Jag har skruvat loss hjulen och passade samtidigt på att blåsa rent och inspektera bromsarna.
Det såg bra ut.
Satte även lite fett i alla nipplar.
Gammal hederlig rundsmörjning
Bra med smörjnipplar.
Det finns inte på mina nyare bilar.
Ser ut som att däcken är slut på ytterkanterna. Jag kanske har kört med för lite luft.
Nu flyttade jag de relativt friska framhjulen och satte dem bak så får de nya däcken sitta fram, tänkte jag.
I morgon ska jag kontakta gummiverkstan och se om de kan fixa nya däck.
Däcken som är slut är 225-75 men de andra som jag har kvar är 235-75 så det måste ju bli såna jag ska ha.
Bort med de gamla bakdäcken.
Slitet däck, båda bakdäcken var lika slut.
Renblåsta bromsar.
Smörjning.
Framhjulen flyttade bak.