4 november 2015
Trådstartare
en sån där r8 diesel går ju köra ifrån med ett volvo rödblock som är vässat med större turbo o smidd motor. Jag tycker inte audis värsting diesel har någon imponerad siffra för att va en så modern racebil. Audi kanske kör med tanken, alltså att spara lite bränsle och depåstopp. Dock tror jag inte det är några ekonomimotorer, utan soppa vill dom nog ha. Men effektmässigt är dom löjliga om man jämför med vad man kan klämma ur standard/gatvänliga 2 liters 4or med turbo det har en mängd mitsu evo och cosworth byggare bevisat. Det har ju inte slagit igenom inom andra racemotorer direkt (rally, formel 1, stcc m.m)
Min tråd syftar mest på att det blivit en löjlig trend med dieselmotorer även bland den folkgruppen som vill åka fort och prestanda är mycket viktigt. Där folk som köper dom tror de ska sportbilsprestanda o fortfarande åka på 0,5-0,6 l/milen. Att det alltid låter som en traktor är inget att bry sig om verkar det som. Billtillverkna lever på vågen och hysterin oxå o ska erbjuda prestandamodeller och tuffa emblem som t.ex bmw m550d, x5/x6m 5,0d m.m.
En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.