Denna Opel Manta GSI är i original färgen Orientblau E248. När jag köpte min första GSI 1991 i samma färg sa Opel i Lund att det såldes endast 6 Manta GSI i denna färg i hela landet och alla såldes som 86 års modell. Från början... Visa mer
Golvet på vänstersidan är det en del hål samt balkarna på vänster och höger sida där framvagnen skruvas är inte så bra. Allt ska bli nytt samt så blir det nya trösklar på båda sidorna och baljan till reservhjulet blir också ny.
Senast redigerat av CIH-16V-Anders (15 april 2016)
Fick hem en original 2.4:a i veckan. Nu måste jag bara bestämma mig för vilken motor som ska komma i den när det blir dags. CIH 2.4 8V eller CIH 2.0 16V?
Det blir original motorn som kommer att monteras i bilen. 16V motorn ska monteras i min andra Manta och 2.4:an kommer att placeras i en låda för något framtida projekt om jag nu inte skulle få för mig att sälja den.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Nu så har karossen äntligen kommit upp i en vagga och även blivit tvättad. Så snart blir det dags att börja svetsa rost samt byta bakskärmarna. Ska bli spännande när det är dags för skärmarna eftersom det inte är så ofta man får använda original GM plåt.
Är två stativ från Biltema som blivit lite ombyggda. Nu när man har det så inser jag hur mycket det gör jobbet lättare. Nu försöker jag hitta någon i Skåne som vill isblästra karossen eftersom jag gillade resultatet du fick på din kaross. Tyvärr verkar det svårt att hitta någon som vill göra detta utan de vill bara sandblästra.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Renoveringen av motorn går sakta framåt och inom snar framtid kommer underdelen att bli klar. Jag hoppas renoveringen av toppen ska gå hyfsat fort så allt kan monteras ihop snart.
Snart dags för att montera veven med nya lager.
Kolvar och vevstakar på plats med nya lager och ringar.
Det fick bli nya glidskenor samt ny kedja också.
Blir snyggt med glasblästring men den ska få bli svart som det ska vara på en original motor.
Toppen tvättad och väntar på att få ventilerna inslipade.
Tycker det blev riktigt snyggt med svart lack som det vara på originalet. Nu ska bara toppen bli klar också så allt kan monteras samman och sedan läggas undan i väntan på karossen ska bli klar.