Volvo 245 Limo/Limousine(D5252t på gång!!!!) ska ut på vägarna igen efter lång vila! #PartyPråmen
LACKERING PÅBÖRJAD!!!!Tjena! Jag har nu hittat en Volvo Limousine som jag letat efter ett bra tag nu. Limousinen är en Volvo 245 -78 som har stått i ett garage i ca 14 år. Den har klarat sig väldigt bra från rost, men... Visa mer
Vore jävligt tråkigt i min mening om denna blev en nersupen pilsnerhäck. Skicka på riktig lack och sköt om den.
Ja jag håller med! men som det ser ut nu kommer det bli en riktig lack på den
Härligt att höra!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
oj du har lite att göra med elen ser ja färg försök köra original färgen på den bara för de inte finns många kvar av den
Ja det finns en del att göra men det mesta är borta nu invändigt. Men finns en del i motorrummet med Den är om lackerad en gång redan så tänkte byta färg helt istället typ gul eller nått som sticker ut och syns
oj du har lite att göra med elen ser ja färg försök köra original färgen på den bara för de inte finns många kvar av den
Ja det finns en del att göra men det mesta är borta nu invändigt. Men finns en del i motorrummet med Den är om lackerad en gång redan så tänkte byta färg helt istället typ gul eller nått som sticker ut och syns
okej svarta lister å orange skulle vara riktigt snyggt då lyser den upp också och 240 passar bra som fan i de
Tjena! Jag var i föra veckan inne och besiktigade bilen med förvånansvärt bra resultat för att ha ståt still i 14 år! Totalt blev det 4 rätt lätta tvåor: högt co, handbroms kärvar, moment stags bussningar och hjullager fram.
Jag åkte sedan och köpte de grejer som behövdes och körde sedan in den i lördags igen och fick blanka papper Så nu rullar den i 2 år till! riktigt skönt att ha det klart nu när man ska börja lägga ner en massa tid på den
Senast redigerat av Lilja_volvo (13 december 2015)
Köpte fyra stycken Gas 6,5 högtalare som ska sitta i bilen. Två av dom satte jag i panelerna vid sättet längst bak Fick göra original hålet rätt mycket större för att få plats med dom.
Blev bra mycket bättre ljud än original iallafall.
Detta är dom två sista bilderna jag tog innan jag började skruva ner den.
snart klar för att börja slipas och även spacklas på vissa ställen
Fick med en bättre bagagelucka också när jag köpte den som inte var så rostig