Har börjat med dörr klädseln, ganska besvärligt var det,passformen är lite si o så,sen skall man fästa undre delen i armstödet och få hålen rätt ,sitter strips i ena delen som man fäster med,original var det häftklammer
Vilket jobb du lagt ner, men med det här resultatet är det bara att buga, underbart Du har inte haft nåt problem med förgasarna? Den första bilen jag renoverade för över 40 år sen var en PV med dubbla SU och det var ett jäkla skruvande för att hålla dem synkade, men det klart man visste ju lite mindre då
Vilket jobb du lagt ner, men med det här resultatet är det bara att buga, underbart Du har inte haft nåt problem med förgasarna? Den första bilen jag renoverade för över 40 år sen var en PV med dubbla SU och det var ett jäkla skruvande för att hålla dem synkade, men det klart man visste ju lite mindre då
Ja det har blivit några timmar i garaget,men nu känns det som det vart värt det Förgasarna är renoverade onya bussningar för spjällaxeln är monterade,är väl när de blir slitna så drar den in tjyvluft där o då får man hålla på o kompensera det,läste nånstans att de håller fa 3000 mil,så har en liten stund att kör varje fall
Har nu börjat med högersidan, kom på att jag glömt två saker på vänstersidan, röst klämman som håller in dörrsidorna mot armstödet, fanns inget fäste för den men lite super epoxi fungerade Sen den svarta vinylen på dörren då man slipper se den blå färgen genom dörröppnare
Blev lite garagetid idag, haft ett klok ljud i framvagn. Visade sig att jag har glapp i styrelsen på vänstersida, dessa satt på bilen men kändes bra, men efter lite körning så gav de sig får beställa nys Gjorde även lite justering på backspeglar a få de ej gick att vrida långt nog, slipade ut några mm, hoppas det blir ok,
Och så ett litet bakslag, var ute o njöt av styrningen då bilen plötsligt tvärdog, ET visade sig att 123tändningen gått sönder Satte i ett gammalt med brytare men får inte bilen till att gå rent, kan även tändspole gett sig, får forska vidare på detta. Blir tyvärr inget tjolöholm besök med p1800an
https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71713/71713-f274f2294adc949be3061c4732383a9f.jpg Och så ett litet bakslag, var ute o njöt av styrningen då bilen plötsligt tvärdog, ET visade sig att 123tändningen gått sönder Satte i ett gammalt med brytare men får inte bilen till att gå rent, kan även tändspole gett sig, får forska vidare på detta. Blir tyvärr inget tjolöholm besök med p1800an
Kondensatorn kanske. Är inte den till för att hålla jämn och fin gnista. Synd med träffen på Tjolöholm.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!