3717
Sök

Skoda Octavia torpedvägg stereo

138 Inlägg
14 december 2015
Trådstartare
Hej jag har precis införskaffat mig en Skoda Octavia version 2 årsmodell 2008 och jag har tänkt dra kablar för att kunna styra extraljus likaså ström osv till basen i bilen.

Är det någon här som har koll på om det finns färdiga genomföringar på den bilmodellen eller kanske lämpligt ställe att göra en genomföring?

Tacksam för tips och råd!

812 Inlägg
14 december 2015
kolla under ratten där alla andra kablar går igenom. Brukar gå att dra några kablar till (drog själv igenom en 50mm2 kabel på en Golf -2010)

138 Inlägg
14 december 2015
Trådstartare
aakesson skrev:
kolla under ratten där alla andra kablar går igenom. Brukar gå att dra några kablar till (drog själv igenom en 50mm2 kabel på en Golf -2010)

Fick du ta hål själv då eller fanns det en extra genomföring?
Vart kom kablarna ut?
På en äldre Skoda som jag har så drog jag ut kablarna längs med en annan kabelstam under ratten och hamnade då i facket där torkarna sitter monterade

812 Inlägg
14 december 2015
på min bil gick orgkablen bara rakt genom torpedväggen ut i motorrummet. Jag fick göra ett litet hål som jag drog en grov ståltråd (najtråd) igenom och sen fiskade jag igenom kabeln

138 Inlägg
15 december 2015
Trådstartare
Originalkabel till vad?

812 Inlägg
15 december 2015
Slappa skrev:
Originalkabel till vad?

kabeln som går mellan kupen och motorutrymmet, kolla under ratten så bör du hitta den. Brukar var ett gäng kablar som tillsammans blir någon cm i diameter

Sök