2007
Sök

Koppla ur antisladd volvo s60r

125 Inlägg
27 december 2015
Trådstartare
hej jag har försökt hitta ngt om hur man kopplar ur antispinn dstp knappen. ngn skrev tryck 5 ggr snabbt, funka ej testat flera ggr, ngn skrev ryck säkring. stod i instboken att det går men ej hur? ngn som kan hjälpa mig så man kan dra bättre ställ än vad man gjort nu när dstp är bara nedsatt? min är awd optimerad med driver 60 bak å 40 fram. sjukt sugen nu när snön kom

904 Inlägg
27 december 2015
Kolla youtube där finns det mesta  top gear vissar väl hur man gör har du läst boken till bilen.

AUTOTECH S60 power

Hobby Fotograf
650 Inlägg
28 december 2015
Du trycker på knappen 5 gånger, Alltså du stänger av DSTC, slår på det igen, stänger av det igen, på igen, och sen av. Och sista gånger kommer det stå i displayen DTSC Anti-Sladd av.

Lycka till!

1 354 Inlägg
28 december 2015
Håll in knappen tills det i displayen står "Anti-spinn AV" har jag för mig. Kan dock inte uttala mig om 4WD är annorlunda men på min V70N (FWD) är det så

904 Inlägg
31 december 2015
S60R/V70R är dom enda bilarna du kan stänga av DSTC helt å hållet. Även om man bara trycker på knappen i en vanlig så har du inte stängt av det helt å hållet.

AUTOTECH S60 power

125 Inlägg
1 januari 2016
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Kolla youtube där finns det mesta  top gear vissar väl hur man gör har du läst boken till bilen.

får kolla där med smile tack för tipset

ProXem skrev:
Du trycker på knappen 5 gånger, Alltså du stänger av DSTC, slår på det igen, stänger av det igen, på igen, och sen av. Och sista gånger kommer det stå i displayen DTSC Anti-Sladd av.

Lycka till!

haha jasså är det så komplicerat får testa det smile återkommer

Mack855 skrev:
Håll in knappen tills det i displayen står "Anti-spinn AV" har jag för mig. Kan dock inte uttala mig om 4WD är annorlunda men på min V70N (FWD) är det så

nä då står det bara dstc nersatt

Blyfot_Racing skrev:
S60R/V70R är dom enda bilarna du kan stänga av DSTC helt å hållet. Även om man bara trycker på knappen i en vanlig så har du inte stängt av det helt å hållet.

precis smile

125 Inlägg
3 januari 2016
Trådstartare
ProXem skrev:

Lycka till!

Jag kan medd det funkar utmärkt smile tack för hjälpen

Fri fart för ett fritt folk!
14 163 Inlägg
3 januari 2016
Mack855 skrev:

så var min d5 oxå..  och vad jag kunde avgöra så var den av när den var av..  det var dock första året med antiskoj på så kanske derför..   antispinn får man av om man bara trycker på knappen..

på min pjukalott 407 går den inte att stänga av under färd hur man än gör  skit irreterande.. smile

går iof inte ens att stänga av bilen under färd så   frankt jävla skräp

Kör fort så hinner inget hända...

Sök