2079
Sök

Magnetventil spökar?

49 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
#1
Var ute och körde som vanligt idag på motorvägen, ligger i 100knyck och på 6ans växel gasar, då jag känner att det börjar hoppa , turbon början ladda lite sen dör, ladda lite sen dör,

Provade mig igenom växlar och känner att de hoppar på nästan alla växlar under 3k rpm.
vid full gas händer ej något men vid lugnade körning och lite gas på högre växel hoppar det som satan.

Är det någon som har upplevt liknande problem med en volvo s60 t5?
05'a,
Var på volvo och felsökte och gick hem med felkoden: "turboreglering" för låg signal,
de sa att ett byte av magnetventilen skall hjälpa
men vill först dubbelkolla om någon har upplevt detta innan jag drar slutsatsen att det är detta.

tacksam för svar!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 255 Inlägg
30 december 2015
#2
linusbreden skrev:
Var ute och körde som vanligt idag på motorvägen, ligger i 100knyck och på 6ans växel gasar, då jag känner att det börjar hoppa , turbon början ladda lite sen dör, ladda lite sen dör,

Provade mig igenom växlar och känner att de hoppar på nästan alla växlar under 3k rpm.
vid full gas händer ej något men vid lugnade körning och lite gas på högre växel hoppar det som satan.

Är det någon som har upplevt liknande problem med en volvo s60 t5?
05'a,
Var på volvo och felsökte och gick hem med felkoden: "turboreglering" för låg signal,
de sa att ett byte av magnetventilen skall hjälpa
men vill först dubbelkolla om någon har upplevt detta innan jag drar slutsatsen att det är detta.

tacksam för svar!

Kan man inte ta isär magnetventilen och göra rent till att börja med?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

904 Inlägg
30 december 2015
#3
linusbreden skrev:
Var ute och körde som vanligt idag på motorvägen, ligger i 100knyck och på 6ans växel gasar, då jag känner att det börjar hoppa , turbon början ladda lite sen dör, ladda lite sen dör,

Provade mig igenom växlar och känner att de hoppar på nästan alla växlar under 3k rpm.
vid full gas händer ej något men vid lugnade körning och lite gas på högre växel hoppar det som satan.

Är det någon som har upplevt liknande problem med en volvo s60 t5?
05'a,
Var på volvo och felsökte och gick hem med felkoden: "turboreglering" för låg signal,
de sa att ett byte av magnetventilen skall hjälpa
men vill först dubbelkolla om någon har upplevt detta innan jag drar slutsatsen att det är detta.

tacksam för svar!

Har du ingen du kan låna i från

AUTOTECH S60 power

49 Inlägg
31 december 2015
Trådstartare
#4
det är en bra idé tacktack

7 275 Inlägg
31 december 2015
#5
Koppla förbi magnetventilen så du kör på grundladd.
Om den håller sig stabilt då är det mest troligen ventilen som är slut.


4 822 Inlägg
1 januari 2016
#6
Brains skrev:
Koppla förbi magnetventilen så du kör på grundladd.
Om den håller sig stabilt då är det mest troligen ventilen som är slut.

det räcker att rycka kontakten så går den på grundladdtrycket.


det är rätt vanligt att den pajar, Autotech säljer en bättre variant http://atechmotor.com/volvo/s60/t5-05/t … netventil/
en arbetskolega kör med den i sin V70 T5 ´05 , här är hans projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307258

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

49 Inlägg
1 januari 2016
Trådstartare
#7
Brains skrev:
Koppla förbi magnetventilen så du kör på grundladd.
Om den håller sig stabilt då är det mest troligen ventilen som är slut.

Skulle hemskt gärna vilja veta hur man kopplar förbi denna ? vet vart den sitter och hur den ser ut men går det bara att dra ut kontakten och så ska det vara gogo?

49 Inlägg
1 januari 2016
Trådstartare
#8
Christian S skrev:
Brains skrev:
Koppla förbi magnetventilen så du kör på grundladd.
Om den håller sig stabilt då är det mest troligen ventilen som är slut.

det räcker att rycka kontakten så går den på grundladdtrycket.


det är rätt vanligt att den pajar, Autotech säljer en bättre variant http://atechmotor.com/volvo/s60/t5-05/t … netventil/
en arbetskolega kör med den i sin V70 T5 ´05 , här är hans projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307258

Hej , tack för infon!, jag har beställt denna för 1 vecka sedan får den kommande dagarna så ska jag byta den och se hur det fungerar, men hur kopplar man förbi magnetventilen det är frågan.

4 822 Inlägg
2 januari 2016
#9
det är som jag skrev bara att koppla ur kontakten så går den på grundladdtrycket.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.


Sök